środa, 20 września 2023

Stragan

 Ponad dwa miesiące nas nie było... 

Trafiliśmy do miasta w którym nie da się kupić gorzałki. Odszukaliśmy budynek z białym orłem na szyldzie i sprawy wzięliśmy w swoje ręce. Z dwóch taboretów, jednej palety i kawałka dykty zbudowaliśmy zgrabny straganik w orientalnym stylu. Przykryliśmy go parasolem z napisem "Przejdźmy na Ty" no i się zaczęło!

- Ludzie! - Zawrzasnął Kolega Podśmiechujek. - Zwariowałem! Wizy za darmo rozdaję! Do kraju tego, gdzie kruszynę chleba podnoszą z ziemi przez uszanowanie... weź wizę, panie!

Natychmiast ustawiła się kolejka brodatych i niebrodatych. Każdy wypełniał formularz, Boja długopisem stawiał na nim bazgroła, a Normalny przychlastywał pieczątkę. Nie od razu bezpłatna wiza trafiała w ręce klienta. Najpierw Profesor Gender nalewał mu płatną pięćdziesiątkę...

Niewygórowaną cenę pięćdziesiątki ustalał Dziad Śmietnikowy. Jako profesjonalny znawca charakterów, dobrze wiedział co się komu należy:

- Ty płacisz tylko pięć tysięcy, widać żeś fachowiec jak się patrzy...

- Ty płacisz dwadzieścia pięć tysięcy boś nicpoń i dzieciorób...

- Ty nie dostaniesz ani wizy ani pięćdziesiątki... Spadaj z tym pasem szahida!

Mikołaj Mika liczył kapustę. Aż skórę z palców sobie pozdzierał, bo dolary ciągle są twarde...

Obsłużyliśmy gdzieś tak z milion osobników ciekawych i nieciekawych. Znienacka wszystko zdechło. Przyszli jacyś, zabrali stragan, parasol, długopis i pieczątkę, a nas podali do dymisji, raczej bez odprawy...

Brata Ladaco nie było z nami. Jest duchownym katolickim, nie posiada certyfikatu islamskiego...

Siedzimy teraz w salonie Mikołaja Miki, łakniemy trochę jak kania dżdżu, a Leming twierdzi, że aferę zrobiliśmy... Jaką aferę, do licha ciężkiego?!

131 komentarzy:

  1. Właśnie, jaką? Na pisich blogach cisza, czyli to musi jakaś gruba pomyłka albo nieporozumienie. Ot co.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko, wszak tajemnicą poliszynela jest, że interes rozkręcił (za swoich czasów) niejaki Tusk. A teraz nas zakablował, zawistnik...

      Usuń
    2. na pisich blogach już antyukraińskie klimaty, zgodnie z rozporządzeniem pisuarów.

      Usuń
    3. Tusk i i Miemce, nie dodałeś. I widzisz, jaka to niesprawiedliwość wielka. Jednego tak to Oburzyło, niesprawiedliwość owa wielka, mój borze, że wylądował w szpitalu. Widać od razy, że porządny z niego człowiek, chociaż czyta fake newsy.

      Usuń
    4. wylądował w szpitalu, bo się wkurzył, że go nakryli, i interes się sypnął.

      Usuń
    5. Moniko, gdyby ktoś zechciał rzetelnie opisać "aferę wizową" to wyszedłby mu dowcip w stylu radia Erewań.

      Usuń
    6. @boja, nie umniejszaj sobie, przecież opisałeś najrzetelniej, tylko o tym Tusku zapomniałeś, ale dobrze, że są komentarze i mogłam Miemców dodać. Teraz to już jest wszystko, co najważniejsze. Ale, że taki poczciwy człowiek, mój borze i oezu.

      Usuń
    7. Czy bedzie cos o Barbarze Blidzie ? Tez ja niesprawiedliwosc spotkala, moj borze. A moze wkurzyla sie ze ja nakryli i interes sie sypnal. Anonim :)

      Usuń
    8. Nie wiem czy poczciwy, Moniko. Wygląda na safandułę, ale pozory mogą mylić. Zresztą to już i tak nieważne, zielona granica przykryła wszystko...

      Usuń
    9. @boja, jak możesz nie wiedzieć, że poczciwy? Najpoczciwszy przecie. Należy? Należy. Amen mówił? Mówił. Żona Cezara jest bardziej podejrzana niż on. O zielonej granicy to nie wiem co przykryła (najświętszej i najprawdziwszopolskiej telewizji w moim domu brak), ale może masz rację, skoro Ty oglądasz.

      Usuń
    10. To może jakiś list otwarty w obronie poczciwca napiszesz, Moniko? Widzę, że jego krzywda leży Ci na wątrobie...
      No i zaproś do domu najświętszą i najprawdziwszopolską telewizję, nie ma co się bać rewelacji z innej bańki.

      Usuń
    11. @boja, ja? Należę do anonimowej jawnej mniejszości wspierającej większość Miemiecką, przecież wiesz. Co najświętsze i najprawdziwszopolskie odrzuca mnie z całej mej złej natury, po prostu taka już jestem i trzeba się męczyć, amen :D

      Usuń
  2. "Ponad dwa miesiące Was nie było..."
    to ja się tak o Was martwiłam,
    czy aby św. Piotr Was nie przywitał;
    a Wy zdążyli tak narozrabiać???

    Licho jest ciężkie, ale dlatego
    i fake newsy też ciężkiego kalibru;
    lepsi imigranci zarobkowi niż socjalni.
    POlak POtrafi z g...piasku bicz ukręcić;
    zaś z fake newsów aferę rozkręcić;
    każdy własne śledztwo prowadzi;
    co tam prokuratura? co tam prawda?
    jedno zero w tą, dwa w tamtą;
    byle się działo; byle gadano;
    ot co...
    pozdrawiam Aisab
    [system nie chciał mnie zalogować]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co to właściwie za różnica? Jedna afera w te czy we wte... Każdy Polak i tak swoje wie i ja wierzę, że dokona słusznego wyboru.

      Usuń
    2. mądry system, z pewnością nie pisowski, chłamu nie wpuszcza.

      Usuń
    3. Ale anonimy z chlamu wpuszcza. Bob

      Usuń
    4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    5. Anonimowy20 września 2023 16:07
      "mądry system, z pewnością nie pisowski, chłamu nie wpuszcza"
      szukasz zaczepki i prowokujesz do pyskówki?
      po co ta jałowa dyskusja???
      po co wcinasz się pomiędzy wódkę a zakąskę?
      informacja była dla Boi, nie dla Ciebie;
      nie mam nastroju do utarczek słownych z "chłamem".

      Usuń
    6. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    7. Zgłaszam protest do administratora bloga. Co prawda nie wiem, bo nie widziałam co było w tych usuniętych komentarzach, ale chyba nazwanie kogoś, nawet tylko anonimowego "chłamem", na co pozwoliła sobie Aisab jest ewidentnym, chamskim atakiem ad personam, na które to ataki podobno nie ma miejsca na tym blogu.
      O ile wcześniejsze komentarze "z chłamem" nie odnosiły się wprost do komentujących TU osób, to komentarz Aisab jak najbardziej jest skierowany do obecnej na tym blogu osoby.
      No i chyba nie obowiązuje TU zakaz tzw. krosowania, a ponieważ rozmowa jest publiczna, tym bardziej "żale" i atak Aisab jest bezpodstawny.
      Proszę więc o usunięcie także komentarza Aisab.

      Usuń
    8. Boja wreszcie tnie chłam równo z glebą!
      Chłam=prowokacja
      Młot

      Usuń
    9. Mario
      Zgłoś protest w trybie przedwyborczym!
      Nie wiadomo, czy do osoby. Może to jakaś sztuczna antyinteligencja działa na szkodę bloga?
      Młot

      Usuń
    10. "Com napisał, napisałem". ;)
      Zobaczymy co zrobi Boja, bo ja powołałam się na ustalone przez Niego obowiązujące TU zasady ....
      Rozmowy na tym forum są publiczne, a więc każdemu wolno się "przytulić" do każdego, a jak ktoś ma do Boi coś wyłącznego, to jest przecież możliwość powiedzieć Mu to "na ucho" poprzez e-mail.
      To po pierwsze, a po drugie poniżanie kogoś przez nazywanie go chłamem (nawet , jeśli jest to w ozdobnym cudzysłowie) jest chamskim atakiem ad personam. Wszak nie prowadzimy utarczek słownych (podkreślmy to słownych!) z przedmiotami czy opiniami, ale z innymi ludźmi!

      Usuń
    11. Mario
      nie bądź przewrażliwiona. Chłam, to i tak delikatnie. Jakiś czas temu, jakiś cham(chłam?) używał słowa "ścierwo" w odniesieniu do Anonimów. Chłam to chłam. Może cham? Taki to każdemu zrobi laskę(bez łaski).
      Młot

      Usuń
    12. Ależ się ten mój "jeden Czytelnik" (jak napisała niżej znana blogerka) zamotał w tym chłamo-chamstwie ...
      Nie wiadomo gdzie chłam, a gdzie cham. ;)
      A wszystko przez jakiegoś niewinnego (?) Anonima, który ten chłam wprowadził na ten blog i Boba, który go "rozdmuchał" ....

      Usuń
    13. Też lubisz dmuchać?
      Bo ja tak.
      Podśmiechujek prawdopodobnie dmucha w kozy. Ma
      dwie.
      Przed wyborami każdy z polityków myśli jakby tu kogo wydmuchać. Podejrzewam, że ok. 55% wyborców zostanie wydmuchanych.
      Młot

      Usuń
    14. Mario, w kwestii kasowania komentarzy zrobiłem wszystko co mogłem.
      Jeżeli chodzi o chłamy, chamy i chramy... Słabo się na tym znam.

      Usuń
    15. Boja, Ty TU możesz wszystko. Ale jak widać nie chcesz. Chyba jest mi jednak trochę przykro, bo nawet ustalonych przez siebie samego zasad dla tego bloga nie chcesz stosować ....
      Myślę, że stajesz po złej stronie mocy ..... :(

      Usuń
    16. Mario, specjalnie dla Ciebie, przeanalizowałem komentarz Aisab podrobno. Napisała, że nie ma nastroju na utarczki słowne z "chłamem". Jednak podjęła rozmowę z Anonimowym - to świadczy wyraźnie, że nie uważa Anonimowego za "chłam". Chyba logiczne?

      Usuń
    17. Trudno, jak widać musimy pozostać przy swoich logikach.
      Jedno nie wyklucza drugiego, można kogoś uważać za "chłam" (czyli potraktować przedmiotowo i poniżająco), ale coś mu jednak na odchodne słownie rzucić. Nawet tylko dla własnego usprawiedliwienia....
      Ale doceniam i dziękuję za to "specjalnie dla Ciebie..." ;)

      Usuń
    18. Ponieważ mnie to jednak trochę zaniepokoiło (że coś u mnie nie tak z logiką, heheh) też wróciłam do tamtych komentarzy - tak dla ścisłości, Aisab po napisaniu o tych "utarczkach słownych z "chłamem" nie podjęła j u ż rozmowy z Anonimowym. Zaś Ty skasowałeś Anonimowego ....

      Usuń
    19. Nie pamiętam już co Anonimowy napisał w skasowanym komentarzu, ale uwierz mi, nie było czego analizować. Trudno oczekiwać by Aisab odnosiła się do skasowanego tekstu.

      Usuń
    20. No cóż, od dawna wiadomo, że odwracanie kota ogonem jest mocną stroną PISich sympatyków ....
      Nie o to co napisał Anonimowy w tej naszej rozmowie przecież chodziło .....

      Usuń
    21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    22. Poza tym, początkowo nie zajarzyłem pierwszego komentarza Anonimowego z godz. 16.07, Mario. Też powinienem go wywalić od razu, bo jest chamski i obraża Aisab. Mój błąd, ale drugi raz takie coś nie przejdzie, Anonimowy!

      Usuń
    23. Tyle, że Anonimowy wcale nie pisał, że Aisab to chłam, co najwyżej, że to co napisała.
      Nawet Bob nie napisał, że Anonimowy jako osoba to chłam.
      Do tego czasu jak wynika z komentarzy, chłam się raczej odnosił do systemu i anonimów (nie Anonimowych!).
      Dopiero Aisab napisała wyraźnie o utarczkach słownych "chłamem", a ponieważ nie prowadzi się utarczek słownych z systemem czy anonimowym wpisem, ale z człowiekiem, no to nie można logicznie nie uznać, że dotyczyło to dokładnie jakiejś osoby.
      No i nijak ma się Twój "wyraźny" argument z godz. 10:50, jakoby Aisab podjęła rozmowę ....
      Nikt TU Aisab nie obraził, wprost przeciwnie sama strzeliła focha i... to z jakiego głupawego powodu - bo ktoś się wciął do Waszej rozmowy? A Aisab tylko (!) z Tobą życzyła sobie rozmawiać! W publicznej rozmowie!
      Powtórzę, w moim przekonaniu złej sprawy Boja bronisz i myślę, że ani Ty ani Aisab nie macie z tej obrony satysfakcji, bo satysfakcję uczciwy człowiek ma tylko wtedy gdy sprawa opiera się na uczciwej grze, a nie na zakłamaniu.
      Causa finita .....

      Usuń
    24. Mario, cytuję:
      Aisab: System nie chciał mnie zalogować.
      Anonimowy: mądry system, z pewnością nie pisowski, chłamu nie wpuszcza.
      Twoim zdaniem jestem idiotą (albo nawet stronnikiem Mordoru), bo uważam, że jest to czyste i żywe obrażanie Aisab?
      Jeżeli tak - to faktycznie causa finita...

      Usuń
    25. Fraza: system nie chciał mnie zalogować oznacza tylko to, że komentarz jest anonimowy, a nie to, że w ogóle komentarz nie zostanie zamieszczony, czyli autor nie zostanie (przez system) wpuszczony na forum....
      Z pewnością więc nie dotyczyło to Aisab, nawet gdyby pozostała Anonimowa.
      Nie, nie uważam Cię Boja za idiotę, wprost przeciwnie, uważam Cię za człowieka ponadprzeciętnie inteligentnego, co powoduje u mnie tym większe zdumienie, że z takim uporem i dość rozpaczliwą argumentacją brniesz w tę "obronę".
      To zdumienie jest już tak duże (heheh), że aż sama się sobie dziwię, że też w to brnę, choć ani to moja sprawa, ani żadna ważna sprawa. Tak jakbym nie wiedziała ze żadnego PISowca argumentami "czarno na białym" przekonać się nie daje .... :))
      ps. Tak swoją drogą, gdyby Aisab miała trochę więcej ambicji, sama by doprecyzowała o co jej chodziło. Być może był to tylko taki lapsus z tymi "słownymi" utarczkami, wystarczyło by więc za niego przeprosić ...
      No chyba, że musiałaby skłamać. Wtedy rzeczywiście lepiej jest milczeć ....
      Bo z pewnością obserwuje jak się TU ze sobą droczymy... ;)

      Usuń
  3. No nareszcie jesteście. Kamień z serca. Naprawdę się o Was szczerze martwiłam ... Było choć jakąś zapowiedź dać albo co?
    Upraszam o to na przyszłość.... :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę się starał, Mario. Tym razem tak wyszło, że nie miałem jak uprzedzić.

      Usuń
    2. A jednak was zwolnili z ciurmy, podpisaliście lojalki i do domu?
      Boja, żeby chociaż jakiś grypsik. Założylibyśmy jakiś komitet protestacyjny, nagłośnili po melinach, salonach, zgłosili kandydaturę na senatora, posła. Byłbyś wśród swoich i w dodatku chroniony immunitetem.
      Maria rzeczywiście o mało nie dostała s..., spazmów plątała się po blogach, przeżywała. Ja podobnie, chodziłem jak pijany.
      Tylko nie wpadaj w zarozumialstwo żeś nie zastąpiony, masz kreta w salonie.
      Aha, Podśmiechujek wziął te dwie kozy pod celę?
      Młot

      Usuń
    3. Żadne tam lojalki. Wpłaciliśmy kaucję: pół miliarda i jedną kozę!
      Sejm i Senat nie dla nas, w jednym pomieszczeniu z Tuskiem, albo Grodzkim? Gdyby chociaż Anna Grodzka była...

      Usuń
  4. A miał być wolny rynek i świat bez granic.
    Pic na wódę fotomontaż. Nielegalny handelek bimbrem z certyfikatem w biały dzień, co?
    Polak potrafi...
    Podśmiechujek(wredota) rozdawał wizy, czy wizje po pięćdziesiątce?
    Dolary, a nie ruble?
    Młot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jest wolna amerykanka i bariera na zielonej granicy. Wybierasz się do kina, Młocie?
      Legalnie to można tylko stracić. Wiemy to dobrze, bo raz próbowaliśmy działać w granicach prawa.
      Dolary, dolary... Oprócz jednej pięćdziesiątki, którą Podśmiechujek sprzedał za dwie kozy

      Usuń
    2. Legalnie odwiedzam tylko kina prywatne.
      Na chłamy nie biegam, bo mi szkoda czasu. Zieloną granicę znam tylko z opowiadań kochanka Wielkiej Niedźwiedzicy, stety.
      Młot

      Usuń
    3. Jaki tam chłam... Przyznaj się lepiej, Młocie, że nie chce Ci się klaskać piętnaście minut na stojąco...

      Usuń
    4. Słyszałam,że tak klaskali z uciechy,że wreszcie film się skończył.
      Luiza

      Usuń
    5. Nie oglądam filmów wojennych. Podobnież, jakiś aktor stłukł słynny termos pewnego nieżyjącego już polityka(niech mu ziemia lekką będzie), w którym był święty płyn dezynfekujący dla partyzantów radzieckich. Cała akcja się posypała i wszyscy trafili do niewoli.
      To nie ten film?

      Usuń
  5. "Przyszli jacyś, zabrali stragan, parasol, długopis i pieczątkę,"
    No właśnie przyszli jacyś i to wszystko zabrali, ale z pewną taką nieśmiałością zapytam, a co z tą "zarobioną" kasą, bo Boja o tej drobnostce jakby coś zapomniał.... heheh
    Taka wielka kasa, a nikt się do niej nie przyznaje ....
    Nigdzie jej nie ma (nie ma?), choć to przecież nie igła w stogu siana, żeby tak się "zagubiła" ....
    I tylko ci brodaci na tych wizach gdzieś tam po świecie się szwendają, nawet aż do Meksyku pod granicę amerykańską zawędrowali ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie wiem gdzie pieniądze się rozeszli. Jakoś tak przez palce przeciekli i zniknęli jak sen jakiś zielony...

      Usuń
  6. Piniendzy już nie ma i nie bedzie.
    Zaraz wielka kasa, przecież nikt jej nie widział na oczy!
    Z "naszych"
    sypnęli na 14-stki, "800" i darmową aspirynę, bo niektórych wali w banię i nie jest to kac po bimbrze na karbidzie. Za to podmuch będzie, oj będzie-prawdziwy cyklon, a może znowuż niewinny bączek? Po kapuście...
    Moda na brody jest, co drugi, to brodziaty łazi-trudno odróżnić leming, czy pelikan? Paru widzieli na Antarktydzie, a jeden był nawet cały obrośnięty i biały- na Alasce. Jacyś o tym meldowali, potem zamilkli.
    Młot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też chciałem brodę zapuścić, ale po tygodniu pysk przeraźliwie zaczął mnie świerzbić i musiałem zgolić, niestety...

      Usuń
    2. No jak to nikt nie widział na oczy. Toż wyżej czarno na białym jak byk stoi, że na dwóch przykładowych przypadkach całe 30 tys. dolarów skwitowano, a takich wiz to podobno aż ćwierć miliona wydano ....
      No to gdzież taką kasę schować? Przecież nie ma takich kieszeni, żeby to jakoś upchać!
      Boja coś kręci, rozumiem, że zwyczajnie nie chce się ze znajomymi podzielić, ale choć jakąś imprezkę dla "towarzystwa" mógłby jednak "zasponsorować", a nie tak naiwnie się tłumaczyć, że "jakoś tak przez palce przeciekli"....

      Usuń
    3. Mario
      pokazali tylko kwity. Papier. Podobno, aż...i ciąg dalszy dyrdymałków.
      Dziś ktoś mądrze rzekł: jedni chcieli wpuszczać "jak leci" bez wiz i brać na klatę, drudzy z wizami, ale tylko robotników sezonowych. I tu, i tu można zarobić.
      Kasa jest na kontach w rajach i ma procentować. To jest zabezpieczenie na stare lata.
      Impreza będzie, jak odliczą koszta. Haracz też trzeba zapłacić, łapówki...
      Dostarczysz jaja?
      Młot

      Usuń
    4. No nie wiem czy tacy mądrzy są ci co tak mówili, bo nie było opcji żeby "bez wiz" wpuszczać. Kogo?
      Tych na białoruskiej granicy? Kto chciał wpuszczać? Przecież chodziło tylko o przestrzeganie międzynarodowego prawa o zakazie push-backów. A więc bronić tej granicy, ale jeśli się nie potrafi tego dobrze zrobić i taki delikwent jednak jakimś cudem znajdzie się na polskiej ziemi, to podlega określonej procedurze prawnej, a nie jest rzeczą, którą można z powrotem siłą wypchnąć (wykopać jak piłkę?) za granicę ...
      Na dodatek nie bacząc czy to jest dziecko, starsza osoba czy ciężarna kobieta....
      I to jest w tym wszystkim haniebne....

      Usuń
    5. Mario,
      co miejscowych( z obu stron granicy) obchodzi jakieś "prawo międzynarodowe" ustalane przez urzędasów z Brukseli? Skończył się handel, a tym samym piniendze z przemytu art. spożywczych. Na rynek weszły pół-legalne firmy handlujące ludźmi- i to była (i jest) żyła złota.
      "Na dodatek nie bacząc czy to dziecko, ............," czy kot z Bagdadu(pers?) -Ty tak na poważnie, czy to mają być te Maryjne jajca?
      Młot

      Usuń
    6. Akurat tu bardzo na poważnie. I nie chodzi o miejscowych, bo nie oni się tych pushbacków dopuszczali, ale o służby państwowe, które prawo międzynarodowe obowiązujące w cywilizowanym świecie (do którego to świata mamy ambicje się zaliczać) powinny znać i się do niego stosować.
      Człowiek nie jest rzeczą, a tak właśnie ci nieszczęśni ludzie często byli traktowani.
      Nie wolno cynicznie przyzwalać na ludzkie cierpienie i śmierć.
      Zaś ten kot paradoksalnie świadczy tylko o tym, że byli to ludzie dobrego serca, bo kota nie porzucili gdzieś po drodze albo nie przywiązali do samochodu i ciągli aż ów pozostał rozmazany na asfalcie, jak to swego czasu zrobił ze swoim psem jakiś radny z PIS u nas w Polsce. O czym było przecież głośno w mediach.

      Prawda boli, ale jak powiedziała Holland GW: " Każde wydarzenie, które pokazujemy, ma źródło w prawdziwych wydarzeniach. Na wszystko mamy papiery, chociaż nie wszystkie możemy ujawnić".
      I ja akurat w to wierzę, bo wiele podobnych faktów pokazywanych w mediach jeszcze dobrze pamiętam ....

      Usuń
    7. No to kto tak perfidnie oszukał tych biednych ludzi?
      Przemytnicy, czy Służby Graniczne?
      Spóźnili się z tym straganem i wykorzystała to konkurencja.
      Znowuż te papiery. Mają, ale pokazać nie mogą.
      Co mnie obchodzi jakaś Holland i jej twórczość? Dostała finanse od konkretnych ludzi, to zrobiła odpowiedni film i tyle.
      Podobne zdanie mam o "Resecie". Tylko oni jakieś papiery pokazują.
      Boja z ferajną też liczył na kupę papieru, a skończyło się na zakupie dwóch kóz. Teraz będą doić stworzenia, zamiast ludzi. Chociaż mleka się opiją. Na zdrowie!
      Młot


      Usuń
    8. Nie bardzo wiem czy prawidłowe jest tu zastosowanie alternatywy w postaci tego "czy"?
      Bo może i jedni i drudzy, każdy w swoim obszarze działania?
      Z jednym się zgadzam, że ci imigranci to byli w większości perfidnie oszukani ludzie...
      Mądry człowiek nie powinien walczyć z ręką, która robi coś złego, ale raczej z głową, która tą ręką steruje ....
      Czy tak było w tym przypadku?

      Usuń
    9. A boja wiem?
      Kobieta w zaawansowanej ciąży zmierzała do Polski, żeby bezpiecznie urodzić, a nie poddać się aborcji. Zaryzykowała własne i dziecka życie-jak ta historia się zakończyła?
      Nie wiem, jak z tymi sprawami jest w jej rodzinnym kraju, czy "w" Białorusi, ale jej determinacja o czymś świadczy.
      "Mądrzy ludzie" -Mario skończ z tą narracją...
      Raczej mundrzy propagandziści.
      Młot

      Usuń
    10. Tytułem uzupełnienia tej alternatywnej wątpliwości o oszustach przekazuję link o prawdziwej sytuacji, w jakiej często znajdowali się imigranci za sprawą niestety także polskich służb mundurowych. Tak dla przeciwwagi na ten huk medialny i akcje organizowane przez polityków PIS przeciw filmowi Holland.
      Pokazuje ją człowiek z otwartą, szlachetną twarzą pod własnym nazwiskiem. Dla mnie prawdziwy bohater.
      https://www.youtube.com/watch?v=1kIXTmkTZgc

      Usuń
    11. Coś mi tu się nie zgadza, Mario. Dlaczego ci uchodźcy z białoruskiej granicy są tacy głupi? Przecież pod każdą polską ambasadą można było bez problemu "od ręki" nabyć legalną wizę. A oni puszczają się na ryzykowną, jeszcze bardziej kosztowną eskapadę przez Białoruś. Naprawdę coś nie styka. No ale tak przeważnie bywa z tefałenowską narracją...

      Usuń
    12. No ale jak to przed każdą polską ambasadą żeście stali z tym straganem? W tym samym czasie?
      Mi też coś się tu nie zgadza. Nie było Was TU 2 miesiące boście straganu pilnowali, a tamci nieszczęśnicy 2 miesiące temu to albo już nie żyli, albo dawno na socjalu w Niemczech siedzieli ....
      I to wcale nie jest tefałenowska narracja, ale Wasza najprawdziwsza PiSowska ....

      Usuń
    13. No co Ty, Mario? TVN-owi nie wierzysz? Przecież ciągle mówią, że przed każdą ambasadą stał stragan i to niemal od samiuteńkiego początku pisdzielskich rządów!

      Usuń
    14. No ciekawe, Boja chyba jakiś inny TVN niż ja ogląda. W moim tak nie mówią .... :))
      To jest fejk Boja, pomyśl sam tak na zdrowy rozum, co by to był za interes jakby w nim brało udział aż tylu "sprzedawców", a każdy chciał przecież swoją dolę zarobić ....

      Usuń
    15. Znajomy Hindus, który właśnie wrócił z urlopu "pod gruszą" (był w rodzinnym Bombaju), mówił mi, że żadnych straganów z wizami nie było. Miał zamiar kupić parę sztuk wiz dla rodziny za miesięczną pensję zarobioną w płockiej petrochemii. Coś tu nie gra.
      Młot

      Usuń
    16. A co mówią w Twoim TVN, Mario? W jaki sposób te setki tysięcy wiz sprzedali?

      Usuń
    17. No co Ty Boja, przecież te setki wydanych wiz wynikają z danych oficjalnych rządu. Nie podano jednak (przecież nikt się nie będzie tym chwalił) ile z nich było sprzedanych na straganie, a ile po wręczeniu łapówki, żeby dostać się do właściwego urzędnika ....

      Usuń
  7. cały świat wszystkie newsy o was piszą. nie wstyd wam? cała Europa patrzy na polskę pisowską z obrzydzeniem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię sklepowych, naprawdę sądzisz, że Świat i Europa z zapartym tchem czeka na nowe pisdzielskie afery i, gdy już nastaną, ekscytuje się nimi? Ja uważam, że przeciętny światowiec czy europejczyk mniema, że po ulicach polskich miast spacerują białe niedźwiedzie...

      Usuń
    2. no chyba masz dane nieaktualne, tak z 20 lat do tyłu, bum gospodarczy, szybki rozwój, pupilek unii...a ostatnio dzięki Ukrainie nikt już tak nie uważa...ale to czas przeszły, bo afera wizowa i inne afery pisowskie nas znów zepchnęła w dolne partie czyli znów jestesmy w dupie.

      Usuń
    3. Boja, dobra robota!
      Macie stragany na całym Świecie i w Europie! Jesteście otwarci na światową "bidę" i liczcie się z zawiścią ze strony konkurencyjnej opozycji.
      W światowych maglach aż huczy od tych rewelacji, ktoś na was donosi w złej wierze?
      W całym "Świecie" i "Europie" głośno jest również o jakimś filmie z Holand, a powinno być z Niderland..., no bo nie z Poland.
      Młot

      Usuń
    4. No tak, masz rację, Nie lubię sklepowych. Za Tuska byłem pupilkiem Unii, a teraz jestem pupilkiem Putina. Raz na wozie, raz pod wozem... Albo odwrotnie.

      Usuń
    5. Młocie, są już w sprzedaży koszulki z napisem "Agnieszka Polland", ale my nimi nie handlujemy. Zbrzydło nam się branie udziału w aferach.

      Usuń
    6. Kupiłbym czerwoną z młotem...
      Młot

      Usuń
  8. Mówisz, Boja, że zielone Ci się rozeszły ? I dobrze. Jak podają źródła dobrze poinformowane, od jutra rządzi bitcoin chiński, jakiś juan=cośtam.
    I po aferze :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już mu, temu bitcoinowi chińskiemu, cv wysłaliśmy!

      Usuń
  9. ostatnio spotkałem jakiegoś dawnego znajomego, pytam co tam u niego, a on mówi: "przeszedłem"... zagadkowo to zabrzmiało, bo mógł przejść covid, albo na katolicyzm, on miał kiedyś taki moment słabości, ale potem coś mnie tknęło i mówię: "kiedyś przeszedłeś z brzozowej na royal" i prawie trafiłem, bo on uzupełnił "przeszedłem na Ty"... a jednak, już kiedyś o tym wspomniał, że rozważa taką opcję... "Ty" to taki skrót od "Tymiankówka": łyżeczka syropu "Thymi" na kaszel na flaszkę Mózgojeba z Biedry... chciał mnie poczęstować, ale grzecznie podziękowałem, akurat nie chciało mi się kasłać...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. p.s. a tak w ogóle, to mieliście farta, że zabrali tylko stragan, parasol, długopis i pieczątkę, bo mogli zabrać jeszcze sałatę, a co gorsza baniak z tymi pięćdziesiątkami, LOL...

      Usuń
    2. Tymiankówka brzmi bardzo kusząco... Ciekawe czy leczy też kaszel palacza?
      Sałatę trzymaliśmy w reklamówkach z biedronki. Faceci w czerni nie zwrócili na nie uwagi. Jacyś niedoszkoleni chyba... Baniak wystylizowany był na rytualne naczynie - też nie mieli szans się kapnąć.

      Usuń
  10. Może za drogo wyceniliście te wizy? trzeba było mniej brać, ktoś z zazdrości zakablował!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to raczej nie wizy tyle kosztowaly, co te pięćdziesiątki, ale w krajach, gdzie obowiązuje prohibicja za porządny stuff trzeba słono płacić...
      p.jzns :)

      Usuń
    2. Piotr ma rację. Wizy były za darmo. Jeżeli chodzi o pięćdziesiątki - klienci nie targowali się ani trochę, chociaż w tamtych stronach targowanie się to wartość tradycyjna.

      Usuń
  11. Polskie MSZ wysłało odpowiedź Komisji Europejskiej na jej list, dotyczący nieprawidłowości przy wydawaniu wiz.
    Strona polska informuje w niej, że postępowanie prokuratury dotyczy 268 wniosków wizowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świadczył się Cygan swoimi dziećmi? Coś nieprawdopodobnego, aż 268 "niepewnych" wniosków będą badać? Zapewne zaczną jak zwykle od tych sprzed 2015 roku ....
      Mam nadzieję, że ludzie z KE dobrze już wiedzą, jaki nasz rząd jest wiarygodny i nie dadzą się więcej nabierać .... :(

      ps. Więcej odwagi anonimie, podpisuj się jakoś.
      TU wolno komentować wszystkim, nawet bez logowania się przez Google, jak na wielu innych blogach. Żeby było bardziej głupawo, często taki warunek stawiają na swoich blogach ci, którzy TU wchodzą właśnie jako anonimowi i bez logowania. Po co? Żeby prowokować i robić zadymy???
      Uczciwy człowiek nie wstydzi się podpisać przy głoszeniu swoich poglądów, nawet jeśli są one kontrowersyjne ...

      Usuń
    2. Jestem Lolita z Koziej Wólki, mówi ci to coś?

      Usuń
    3. Prawdę mówiąc nie spodziewałam się nikogo innego ....
      Ale doceniam odwagę ....

      Usuń
    4. Owszem, bo łatwiej znaleźć Lolitę w Koziej Wólce niż anonimową Marię spośród 700 tys polskich kobiet , noszących takie imię.

      Usuń
    5. Ale niby po co anonimowy miałby mnie znowu szukać? Ma do mnie jakąś sprawę? Bo ja do anonimowego nie mam żadnej innej niż wyraziłam to na blogu wyżej .... ;))

      Usuń
    6. Usiłuję ci wytłumaczyć,że jesteś tak samo anonimowa jak ktoś podpisujący się lolita, zorro albo napoleon, nie łapiesz?

      Usuń
    7. Proszę się nie wysilać z tymi tłumaczeniami, przecież wyraźnie napisałam "podpisuj się jakoś" ....
      Proszę jednak zauważyć różnicę, że ja się podpisuję TU (i nie tylko TU) tak samo i po zalogowaniu przez Google. Więc raczej wiadomo, że ja to ja .... :))
      To jednak nie to samo co taki zupełnie nie podpisany anonim, albo nawet podpisywany ale do każdego komentarza inaczej.
      To jest zwyczajne dziadostwo i takie przedszkole, którego nie powinni stosować dorośli ludzie, na fajnym przecież blogu.
      Może niech się tak bawią, jeśli muszą, ale na swoich blogach, jeśli je mają ....

      Usuń
    8. "Może niech się tak bawią, jeśli muszą, ale na swoich blogach, jeśli je mają ..."
      Ty się tutaj nie bawisz, Ty tu ...rządzisz.
      Ustawiasz wszystkich wedle swego uznania;
      jakim prawem?
      dlaczego tego nie robisz na swoim blogu?
      jak go nie masz, to sobie załóż, a nie innym rozkazuj
      co mają tu robić, bo przez Ciebie cała dyskusja
      opiera się na Twojej konwersacji tylko z jednym Czytelnikiem. Właśnie to jest "dziadostwo" w Twoim wydaniu.

      Usuń
    9. "Ach, Lolita, Lolita, Lolita
      jaka z ciebie jest fajna kobita
      ...."
      To o Tobie i Donie Badylionie jest ta dziadowska ballada miłosna?
      "Ona go pieści pełna miłości,
      a on leży spokojny, jak dziecię
      i nie marzy w ogóle o świecie"
      a co dopiero o Koziej Wólce...
      Masz jakieś pytania związane z kontekstem?
      Maria już tak ma. W formie wyjaśnienia(obroni się sama) nie jest uważana przez Boję za trollówę.
      Kucze, w salonie MM nie ma do tej pory Lolity!
      Uważaj, na Podśmiechujka, jak nic podszyje się pod Don Badyliona-to mysi ogier jest, uwiódł Profesor Gender wielokroć.
      Młot

      Usuń
    10. Bo to jest tak Aisab, że ja nie mam bloga i korzystam z gościnności i uprzejmości Gospodarza, a Ty masz co prawda swojego, ale tam są bardzo jednostronne i monotonne dyskusje, a że lubisz robić zadymy, to przychodzisz i robisz je tutaj.
      Taka to jest prawda niestety. I żeby jeszcze tego było mało często robisz to jako anonim, dzielnie wspomagana przez swoją, równie anonimową (?) koleżankę!
      Wstydzisz się tego co robisz? To po co to robisz? I że co? Że niby sama też nie ustawiasz tego bloga, a ściślej to forum tego bloga?
      Otóż przyjmij wreszcie do wiadomości taką prostą prawdę, że każdy (każdy! A więc także Ty!), kto TU coś napisze w pewnym sensie to forum blogowe ustawia. I często ubogaca swoim nowym spojrzeniem na podejmowane tematy rozmowy.
      O ile nie są to wieczne pretensje o cokolwiek co nie po Twojej myśli i Ci się nie podoba, np., że ktoś się włączył do Twojej rozmowy z Boją czy kimkolwiek innym.
      Takie pretensje z pewnością forum nie ubogacają raczej zubożają, są więc w pewnym sensie brakiem szacunku do tego miejsca, a więc także samego Gospodarza.
      Bowiem jak mówi przysłowie - kto szanuje pana, szanuje także psa jego .... Trawestując - także jego blog ....
      Amen.

      Usuń
    11. Mario proszę przestań gwiazdorzyć ;
      Twoje kazania mnie nie wzruszają.
      To problem Boi, nie mój;
      że robisz tutaj zadymę.
      Nie mój cyrk, nie moje małpy.

      Usuń
    12. Tia...
      Podpiszę się pod notką Aisab.
      Boja jakoś z tego pata wybrnie.
      Prorok, czy kto?
      Stragan, czy magiel?
      Młot
      p.s. Emocje, jak na kabaret przystało!

      Usuń
    13. Mario, a nie zmeczylas sie tym ubogacaniem ? Moze bys odpoczela. Bob

      Usuń
    14. Z Młota stałem się małpą?
      Nic z tego Boob, żadnych rad -nie bądź brutalnym gorylem?
      Boja ma kłopoty, to pewne. Ale jeszcze pewniejszy jest fakt, że mimo wszystko, zdobył przyjaźń i wdzięczność wielu ludzi, którzy kupili na jego straganie te wizy. W całym Świecie i Europie, a nawet w Stanach i Meksyku! Teraz już pewnie są na wymarzonym socjalu i korzystają z wolności i dobrobytu.
      I nawet podchody Manfredów nie pomogą, aby tę przyjaźń międzynarodową zniszczyć. Trzeba być tylko czujnym, bo sąsiedzi już kombinują, jakby tu zacząć wysyłać migrantów z nieważnymi wizami, kupionymi na straganie. Sprzedali 200 sztuk wiz, a odeślą 200 tys.ludzi-taki będzie przelicznik. To AFERA nie aferka...
      Młot

      Usuń
    15. Bob, "nie bądź brutalnym gorylem?" . Że zacytuję klasyka ... :) Przecież dobrze wiesz, że w walce o prawdę i wartości nie można szczędzić sił i "odpoczywać". Heheh

      Usuń
    16. I jeszcze jedno Bob. Taka dobra (?) rada, możliwe, że z korzyścią dla Twojego dobrostanu psychicznego - jak tylko zauważysz, że nowy komentarz zaczyna się od podania autora (tu: Maria), to od razu bez czytania (olewaj i) przeskakuj na następny. Ja TU wszystkie komentarze piszę wyłącznie po zalogowaniu się przez Google, więc żadnej szkody nie poniesiesz .... ;))

      Usuń
    17. W walce o prawde trzeba byc czasami brutalnym gorylem. Prawda jest taka, ze Ciebie Mario nikt tutaj nie chce. Bob

      Usuń
    18. Pisz za siebie Boob i nie rób z siebie małpy. Ja za Marią tęsknię wręcz-i dniem , i nocą.
      Młot

      Usuń
    19. No właśnie Bob, chyba jednak jakaś pycha przez Ciebie przemawia. Oprócz Ciebie jak dotąd nikt podobnego zdania nie wyraził.
      A Gospodarz to nawet ma takie możliwości, że nie tylko może mi komentarz skasować (pozostawiając ślad, że to akurat mój komentarz kasuje, jak to widać wyżej na forum), ale może mnie wręcz tak skasować, że nie będzie żadnego śladu, że TU w ogóle kiedykolwiek byłam.
      Co nie daj Panie Boże, żeby się tak przypadkiem stało ....

      I chociaż doceń Bob to, że ja nawet o "Twoje" się biję, bo gdybyś zechciał z jakimi hołdami udać się na blogi tutejszych "anonimowych" , to zwyczajnie nie wejdziesz na tych zasadach, na jakich wchodzisz TU. Nawet jak się podpiszesz, żeś Bob ....

      Usuń
    20. Młot dobrze powiedział. Bob, pisz za siebie!

      Usuń
    21. Bob to ciebie nikt tutaj nie chce

      Usuń
    22. Nie używaj słowa "nikt"> mów za siebie;
      a ja Boba kocham i odwalcie się od niego
      Bobowa

      Usuń
  12. Boja, przehandlowałeś i wizy i stragan.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie żebym dociekliwa była, ale przypomniała mi się scena z filmu ,, Jak rozpetałem II wojnę światową,, i gra w trzy karty....Franka Dolasa. To mnie naprowadziło na trop afrykański. Takoż wnioskuję, w związku z terenową prohibicją niektórych krajów, iż 2 miechy łaknienia, bez dostępu do właściwych trunków odpowiedniej mocy musi skutkować ,,chorymi,, pomysłami. Nie dość, że stragan , to jeszcze przemeblowanie w poście. Podejrzewam, że wojaże po krajach islamskich sprzyjajacych grupom AA wysuszyły i mózg i gardła....spragnionym na końcu postu . Nie wiem jeszcze z jakiego kraju przywiały Was dobre wiatry: Arabii Saudyjskiej( modny ostatnio kierunek) , Kuwejtu , a może Jemenu?
    ot, babska ciekawość...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, inteligencja trochę nam się wysuszyła, ale mamy nadzieję, że szybko odżyje, bo wiele jeszcze jest afer do zrealizowania.
      Chcieliśmy iść na statystów do "Zielonej granicy", ale odrzucili nas, bo nie mamy wyglądu ani sadystów ani ofiar...
      Też nie wiemy z jakiego kraju nas przywiało. Nazwa napisana była robaczkami, nie daliśmy rady rozczytać. Ale to wszystko jedno, my mamy wizy do wszystkich krajów świata, a jest tych krajów sto trzydzieści parę - jak policzył niejaki Ryszard Petru.

      Usuń
    2. Ta ,, Zielona granica,, to nie ,,Zielona mila,,. Może niektórym się tytuły pokićkały?
      Mnie muszki owocówki też coś na suficie napisały w chmurze/w chmarze, ale nie zrozumiałam wiele. Tylko to, że mam śliwki wynieść na balkon , bo na powietrzu wszystko lepiej smakuje.
      Wizy do wszystkich krajów świata? To chyba de-wizy....tak mówią.

      Usuń
  14. W tym kraju jak ktoś ma pomysł, to będzie miał i pieniądze

    OdpowiedzUsuń
  15. Spora grupa polskich pomysłowych znalazła kasę na wizy(łapówki?) i s.........a na Zachód. Mają od bata kupę dobrych pomysłów, jak naprawić Ojczyznę. 4 lata temu wybrali nawet panią Jachirę (3 tys. głosów?) , żeby zabawiała głupków swoimi pomysłami i laleczkami. Marionetki za obce piniendze i tyle.
    Młot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Młot myli czasy i porządki. Przecież Jachirę nie wybrali ci, którzy na lewych (a może nawet na prawych też, kto wie?) wizach kasę w ostatnich czasach zarabiali ....
      Może lepsze marionetki za obce piniendze niż nieudacznicy, za których przyjdzie nam już niedługo słono bulić z z własnej kieszeni .... :(
      A może nawet własną krew wylewać, jak nas w jaką wojnę wpędzą ... :(

      Usuń
    2. Mario.
      Na Panią Lalkarkę głosowało ponad 1600 wyborców z Wysp, a 4 głosy dostała ze statków( pirackich? nie ze zlewozmywaka). Oczywiście, że lewi głosowali na Aktorkę, bo i lewe mieli wizy.
      Kto zaręczy, że wśród tych 1600 wyborców z Wysp, nie było co najmniej 268 kupionych? Wtedy jeszcze nie było straganów, ale bałagan, korupcja i przekręty-były, są i będą.
      Urzędasy rządzą do dziś, a jak pokazuje ostatni filmik z Krakowa-są nie do ruszenia.
      Nie daj Panie wojna! Ale jak trzeba to mnie wezmą w kamasze, może i Ty trafisz jako sanitariuszka? Mam już nawet dla Ciebie pseudo-Marusia. Ja będę Czereśniakiem.
      Tylko do kogo miałbym szczelać solą ze swojej starej dubeltówki?
      Młot

      Usuń
    3. No dobra, ale gdzie pies? Kto będzie robił za psa?
      A mniej jajcarsko, ale tylko trochę - wczoraj na pewnym blogu mignęła mi (ale tylko mignęła, więc mogłam nie zapamiętać właściwie) koszulka z napisem "Kto był w wojsku w cyrku się nie śmieje".
      Czy Młot jako ten chłopak z wojskiem dobrze obeznany mógłby mi jakoś rozjaśnić o co "w tym" chodzi?
      Na dobry początek można "szczelać" do czerwonych i brązowych ślimaków, sól działa na nich podobno zdecydowanie zabójczo .....
      ps. O jakie wyspy chodzi, Brytyjskie? Coś Młot brnie albo jakieś fejki mi tu podsuwa. Chyba nie chce mi powiedzieć, że Jachirę wybierali "ciemniejsi" z lewymi wizami, bo naszym, nawet "lewym" żadne wizy (ani prawe ani lewe) wtedy nie były jeszcze potrzebne.
      Brexit był 3 lata temu, a Jachirę wybierano 4 lata temu ....
      No i proszę nie przesadzać, co to jest jakieś marne 1600 głosów wobec setek tysięcy, a może nawet milionów Polaków przebywających na Wyspach?

      Usuń
    4. Mario
      Tobie co rusz coś miga, a ja mam to niby wyjaśniać?
      Zawodowe wojsko to już nie cyrk, jak za komuny.
      O jakie wyspy? Wiecznej Szczęśliwości.
      Nie rozumiem Twoich pytań. Pani Jachira to tylko przykład, głosowało na nią ok. 6000 tys. wielbicieli występów lalkarskich i to świadczy o pewnej degrengoladzie...
      Przeleć kanały w trakcie debat politycznych, to usłyszysz skowyt, ujadanie itp zachowania typowe dla ...., powiedzmy harcowników politycznych. To jest tragifarsa, także szykuje się niezły kabaret.
      Jak szcze i lać-to na poważnie...
      Młot

      Usuń
    5. "Jak szcze i lać-to na poważnie..." heheh. Solą z dubeltówki???
      Coś Młot rozkojarzony - 6000 tys. wielbicieli ??? Wyspy Szczęśliwości???
      Ja koszulkę z tym napisem widziałam 3 dni temu, myślisz, że ona jest jeszcze z czasów komuny? Niemożliwe, wygląda na całkiem współczesną .....
      Nie, Młot nie musi niczego, jeśli nie chce wyjaśniać, ale może, gdyby jednak zechciał ....

      Usuń
    6. Haftuję teraz sobie koszulkę "Agnieszka już tutaj nie mieszka?"...
      Mario
      Jedno zero mniej, czy więcej w sejmie-nie rób wielkiego hallo, wszak najwięcej pomyłek trafia się przy liczeniu głosów.
      Ale mi się nie chce nawet chcieć, cokolwiek wyjaśniać, bo niewiele obserwuję.
      O, Boję może zainteresuje-żubrówka zdrożała ok. 5 zł, a coraz częściej na ulicach wielkich miast można spotkać łosia! Ta przedwyborcza aktywność mieszkańców lasów i bagien, oznacza, że wybory wchodzą w decydującą fazę.
      Planowane są odstrzały...
      Młot

      Usuń
    7. Z jakim napisem?
      "6000 tys." , czy "Wyspy Szczęśliwości"? Dziadek taką zakłada, jak idzie na pogrzeb. Nie za dużo Ci miga, może za dużo grzybków.
      Młot

      Usuń
    8. Czekam na rydzyki, u nas jeszcze nie ma ...
      Może mi i miga, ale to Młot rżnie głupa (dodam - na zdumiewająco dla mnie niskim poziomie .... ) :(

      Usuń
    9. 3 mam poziom wedle Ciebie...i całego Tuskolandu.
      rżnę, piłuję, aż wióry lecą. Czy to przystoi Młotowi?
      Ile można walić obuchem w łeb? Wizy-dziś podano ile jaka kosztuje -studenta, turystę, na rok, do pracy itd., itd.
      Zresztą, stragan warzywny czas otworzyć, bo jeszcze ogóreczki rosną-mizeria mizerii nie równa...
      Smaże se rydze na blasze ...
      Młot

      Usuń
    10. Rydzów trochę zazdroszczę, ale mam taką nadzieję, że cierpliwym czekaniem tylko smak sobie lepiej wyostrzę .... ;)
      Nie mam zdefiniowanych liczbowo poziomów rżnięcia głupa, stąd muszę je określać bardziej opisowo ....
      Ale jak widać Młot wie lepiej. heheh
      Niestety, u nas już tylko mizeria, tyle że taka bez ogórków....
      A wizy? Jeszcze tylko trochę tego psucia państwa przez rządzących a będą potrzebne dla każdego, kto będzie chciał za granicę wyjechać ....
      Ciekawe tylko ile trzeba będzie za nie zapłacić .....
      Choć dla swoich "prawomyślnych" może będą za darmo?
      ps. Niestety, ale dalej nie wiem o jakie Wyspy żeśmy się droczyli ....
      Mądrzy ludzie kiedyś mówili, że nie ma głupich pytań, mogą być tylko głupie odpowiedzi .... :)
      Nie wiem, może łeb za twardy, albo obuch za mały .... :p

      Usuń
    11. "Mądrzy ludzie kiedyś mówili...", niby którzy byli tacy mądrzy?
      Tia, kiedyś...
      Ja tam czytam Boję, którego uważam za mądrego człowieka, inaczej by mnie TU nie było, raczej.
      A, że towarzycho u niego zbiera się różne( w tym spragnieni dżdżu) świadczy tylko o jego tolerancji. Tyle.
      Sprawdź sobie, co to Wyspy Szczęśliwe są, gdzie leżą Wyspy Szczęśliwości (1,5? mln. Polaków) i już.
      Tylko Tusk podaje wszystko gotowe na ukradzionej platerze ..., samodzielnego myślenia można chyba się nauczyć?
      Jakieś stragany z kiełbachą pan Trzaskowski chyba na marsz przygotuje? Będzie wódka, będą śledzie, tyle zagorzalców do Warszawy autokarami przyjedzie...
      Sam bym pojechał, ale nie mam serca do lewactwa z tej opcji.
      Młot

      Usuń
    12. Raczej to jacyś anonimowi są ci mądrzy, którzy przysłowia (mądre!) wymyślają ....
      Nie bardzo mnie interesuje kto takie wymyśla, bardziej czy sens i mądrość życiową przekazują ....
      Niestety jak widzę co do Wysp muszę pozostać w nieświadomości. P. Jachira nie jest z mojej bajki i nie będę tracić czasu na rozkminianie jej powiązań z Wyspami, jakimikolwiek ....

      Łatwo, zbyt łatwo Ci przychodzi nazywanie kogoś złodziejem. :(

      Za te "Wyspy" ja Ci w zamian zaproponuję żebyś zobaczył jak wygląda człowiek zły (może nawet opętany przez Złego) oraz współczesny Anioł.
      Człowiek o złej, zakłamanej duszy ma co prawda jasne oczy, okrągłą twarz i markowy ubiór, ale ta twarz jest wykrzywiona złością, oczy zwężone, mowa bełkotliwa i nienawistna.
      Anioł ma ciemne oczy, smutną trochę zabiedzoną twarz, ale nie mam żadnej wątpliwości - przepiękne serce, pełne miłości i gotowości do ofiary z siebie dla nieznanego sobie bliźniego ....
      Osoby te można zobaczyć na blogu Kalinaxy: https://sagula.wordpress.com/2023/09/28/uczta/
      Dla ułatwienia, link jest umieszczony na listwie z boku (po prawej stronie), można bezpośrednio kliknąć...
      Polecam!
      Także znanej blogerce, bo mam niejasne przeczucie, że na bieżąco śledzi, co się TU dzieje ....

      Usuń
    13. Niech sobie śledzi, co jej się żywnie podoba. Nic mi do tego, znana, czy nie znana.
      Te Twoje przeczucia wprowadzają mnie w doskonały nastrój, niezła z Ciebie szeptucha.
      Owszem, interesowała mnie kiedyś ikonografia...
      Każdy niech sobie pisze obrazy Aniołów i Świętych, jak mu się przyśnią, byle zachowali podstawowe kanony wymagane w tej sztuce. Ja mam swojego Anioła Stróża. On mnie widzi, ja Jego nie, ale też mam przeczucie, że ciągle daje mi szansę....
      Mario,
      czy ja nazwałem Tuska złodziejem? Nie. On posługuje się narzędziami, które ukradli jego mocodawcy i mu podsuwają co rusz do przekazu. Paserem też pewnie nie jest, bo ma ludzi od tego. No i tuby propagandowe-tu gratulacje!
      Wciągasz mnie w jakieś tematy, a ja z grzeczności odpowiadam.
      Pal sześć tą całą bandę, "Czas na zmiany"!
      Piona!
      Młot

      Usuń
  16. Nie lepiej było stragan z lemoniadą otworzyć? Za darmochę, dla złaknionych jak kania dżdżu? (olitoria)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stragan z lemoniadą? Raczej nie, Sanepid by się zaraz przyczepił!

      Usuń
  17. chyba ci sie post mocno zdezaktualizował, nie mam pretensji, bo tyle sie dzieje, żeby przykryć aferę wizową. Teraz na tapecie jest Zielona granica...i bicie piany przez pisowców w tym temacie i ach, ach co za obelżywy film a jaki nieprawdziwy, że hoho aż Papież go Wyróżnił. ziobro dostał bana w temacie tego filmu. widocznie sąd nie był w stanie wytrzymać tej obrzydliwej nagonki. no i Himalaje hipokryzji z tym wyciąganiem przodków umoczonych w poprzednim systemie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam zamiar coś napisać o Zielonej granicy. Raczej tak zaocznie, bo jeszcze nie byłem w kinie.

      Usuń

UWAGA! Skasuję każdy komentarz w którym znajdę choćby cień ataku ad personam na innych Gości tego blogu! Proszę nie odpowiadać na takie komentarze - odpowiedzi też będę kasował.