środa, 13 marca 2024

Reparacje zniknęły w ostrym cieniu mgły

 Jak zwykle siedzieliśmy w (odzyskanym niegdyś od Niemców) salonie Mikołaja Miki (przed wojną lokal nazywał się: Herman Brunners Schweinestall) łaknąc reparacji jak kania dżdżu. Znienacka odezwał się nieutulony w żalu Normalny:

- A więc nie będzie reparacji? Ostatecznie przeszły nam koło nosa?

- Na pewno nie będzie! - Ochoczo potwierdził Leming. - I bardzo dobrze! Musicie oduczyć się roszczeń... Zacznijcie utrzymywać się z pracy własnych rąk, bo wasze ciasne umysły raczej nie nadają się do zarobkowania... Wy, pisdzielce, jesteście ropiejącymi wrzodami na dupie Europy. Na szczęście znowu nastał Tusk. On was wyleczy. Zrobi z was nieszkodliwe (a może nawet odrobinę pożyteczne) pryszcze... Za pieniądze z odblokowanego KPO tego dokona!

- No ale jakże to tak? - Boja nie bardzo chciał zostać pryszczem. - KPO to cienkie miliardy raptem, a reparacje to grube biliony! Zamienił Donek syrenę na dzwonek...

- Mylisz się, Boja... - Leming był pewny swego. - Owszem, reparacji nie będzie, ale będzie moralne zadośćuczynienie. Genialnie to załatwił Radek Sikorski...

- Jak załatwił? - Zapytał Brat Ladaco. - Po bożemu?

- Oczywiście! Powiedział w trakcie spotkania dyplomatycznego: "Starsi bracia, Niemcy! My nic od was nie chcemy! Kropka. Teraz piłka jest po waszej stronie. Wymyślcie coś... Pokażcie, że jest wam przykro... Dobrowolnie ofiarujcie Polakom co chcecie"...

- I co ofiarują? - Zainteresował się Kolega Podśmiechujek. - Żeby chociaż z dziesięć euro do kieszeni wpadło...

- Głupiś, Podśmiechujku! - Leming patrzył na Kolegę bez szacunku. - Nie o dziesięć euro idzie...

- A o co idzie? - Zirytował się Mikołaj Mika. - Zbudują nam CPK? Uregulują Odrę? Uruchomią port kontenerowy? Dadzą pięć tysięcy Leopardów?

- Ty też jesteś zatwardziałym materialistą, Mikołaju? Wstydź się! Zadośćuczynienie moralne nie polega na tworzeniu Polakom dochodowych interesów. Zadośćuczynienie moralne, tak jak my je rozumiemy, polega na czymś innym...

- Na czym, na przykład?

- Na odbudowie Pałacu Saskiego, na przykład. Czy to nie wspaniałe? Jacyś hitlerowcy zburzyli, a Niemcy odbudują. Gdyby hitlerowcy niegdyś rozwalili w Polsce inne pałace... Choćby Pałac Bawarski, Pałac Brandenburski, Pałac Nadreński i Westfalski albo nawet Pałac Pruski... Niemcy też by je teraz odbudowali!

- To nawet miłe. Dziedzic Pruski by się ucieszył... Ale nie wystarczy do uśmierzenia naszej nienawiści...

- Są też inne pomysły. Niedaleko Jasnej Góry, ale nie w Jeleniej Górze... Niemcy postawią ogromny krzyż żelazny... Krzyż żelazny z elementami półksiężyca... Żeby wszystkich zaspokoić... To będzie symbol!

- Symbol czego?

- To będzie symbol wszystkich symboli!


DLA JASNOŚCI. Poruszamy temat reparacji nie z osobistej pazerności. Czynimy to ku pamięci. Nie chcemy by podrobniejsze ekscesy przykryły tą fundamentalną kwestię...


PS. Wyraźnie widać, że i na naszym zadupiu sytuacja zmieniła się diametralnie. Radny Podstępski został sołtysem, a sołtys Poczciwicz ledwo zdołał utrzymać funkcję szeregowego strażaka - ochotnika. Taka to uchwała ci u nas nastała...


UWAGA!  Profesor Gender i Dziad Śmietnikowy wynaleźli pompę zimna do ocieplania mieszkań. Urządzenie to, w przeciwieństwie do pompy ciepła, nie korzysta z energii płatnej. Za friko wypompowuje z chałupy zimno i pozostawia w środku miłe, naturalne, swojskie ciepełko.

Zainteresowani mogą prosić o kontakt.

128 komentarzy:

  1. Temat reaparacji wojennych jest od dekad trykany, ale jak do tej pory nic to nie dało, bo przedstawiciele naszych rządów dwa razy podpisali papiery o zrzeczeniu się . Raz konunistyczny rząd Drugi raz już ten wolny, właściwy.... prawnicy- historycy ów temat od dekad przerabiają. O tym trzeba umieć rozmawiać ze stroną przeciwną. I jak dotychczas nic. No ale wiadomo wina Tuska.
    To się już robi śmieszna ta tuskofobia u zwolenników jedynej prawdziwej polskiej partii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To sie smiej. A ty w kolko zrzedzisz.

      Usuń
    2. Bufofniczy... Bobku... ostatni blogowy trolu, okopujący się na blogu Boi... weź się do jakiejś roboty. Jak się zmęczysz to i myśli ci się wyprostują. Nie będą cię zamęczać...przewiew we łbie z przerobienia powstanie i dasz ludziom spokój. Na dodatek święty spokój.

      Usuń
    3. Wezme sie do roboty kiedy skoncze z toba.

      Usuń
    4. Bob napisał dwa króciutkie zdania
      a tu taka kanonada...
      jedyna prawdziwa Polka to Ania
      czy już prawdziwą polską partię założyła?

      Usuń
    5. Jaka kanonada? Pierwszy mój komentarz był obszerniejszy.
      Niech się cieszy Bof, że mu środowisko blogowe jeszcze czas poświęca.
      Chyba że... on do jakiejś większej trolującej bandy przynależy?
      Która na tym blogasku ma przyzwolenie.
      Bofa nie zaczepiłam. Sam z pazurami przypełz.

      Usuń
    6. Ciesz sie ze jeszcze znalazl sie ktos kto wyciaga do ciebie cokolwiek.

      Usuń
    7. No weź... cieszyłabym się właśnie, gdybyś to nie był ty.

      Usuń
    8. To nie depcz mi po odciskach.

      Usuń
    9. To ty mi depczesz. Wlazłeś w moje pole komentowania.

      Usuń
    10. Bardzo proszę o niedeptanie sobie po czymkolwiek. Psuje to atmosferę, a przecież wszyscy chcemy zeroemisyjności.

      Usuń
    11. Na czym właściwie polega trolowanie? Ja raczej nie znam się na tym.

      Usuń
    12. Tak jest, szefie.

      Usuń
    13. Aniu, jakoś Niemcy tych podpisanych papierów nie pokazują...
      Gdzie Ty tu widzisz tuskofobię? Przecież w bardzo korzystnym świetle Donalda przedstawiłem.

      Usuń
    14. Przecież w bardzo korzystnym świetle Donalda przedstawiłem..
      za mało...musisz bardziej się postarać;
      Donaldowi należą się co najmniej takie odznaczenia;
      " Nagroda Karola Wielkiego przyznana D.Tuskowi w tym samym roku była docenieniem prowadzenia polityki resetu z Rosją ..."
      https://twitter.com/michalrachon/status/1701685148520005794?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1701685148520005794%7Ctwgr%5E1cf580e8fac73707fd327d847085e90a145c64a4%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwpolityce.pl%2Fpolityka%2F662337-szokujacy-dokument-za-co-tusk-dostal-medal-od-niemcow

      Usuń
    15. No to teraz przyznamy mu jeszcze medal Karola Macedońskiego. Laudację wygłosi Michał Kołodziejczak.

      Usuń
    16. Boja nie czaruj, że w korzystnym świetle. Czasami tak dla przekory niby korzystnie, ale igiełka Voodoo być musi:)

      Oni nie pokazują my nie zaprzeczamy, że takowych dokumentów nie ma. .. to z polskich źródeł, nie niemieckich wyczytałam o naszym dwukrotnym zrzeczeniu się.
      Coś tam historycy prawnicy próbują podważać, ale niewątpliwie nasi byli rządzący piłkę oddali stronie przeciwnej.

      Usuń
    17. Rozgryzłaś mnie, Aniu... Boję się otwarcie atakować Tuska. Ciągle natykam się na tytuły artykułów: "Tusk się wściekł", "Tusk dostał furii" - wolę nie ryzykować bezpośredniej konfrontacji z nim. Od urodzenia jestem bojaźliwy.

      Nasi byli rządzący musieli oddać piłkę stronie przeciwnej reparacjom, bo stracili władzę niestety. A strona przeciwna próbuje (z dobrym skutkiem) zrzec się po raz trzeci.

      Usuń
    18. Boja

      Po raz trzeci?
      Rozumiem, że raz zrobili to polscy komuniści, drugi raz po obradach okrągłego stołu- nowy rząd odrodzonej po komunizmie Polski. A ten trzeci raz to... po czym się odradzamy i niby znowu chcemy się zrzec? Odradzamy się po 8 latach niewłaściwych rządów?

      Usuń
    19. „Aniu, jakoś Niemcy tych podpisanych papierów nie pokazują...”
      Boja nie pierwszy raz zakłamuje historię i fakty i po co?
      Pomijam że tak uwielbiany poprzedni rząd NIC nie ugrał w tej sprawie przez 8 lat, bo to tylko wyborcza propaganda, tak jak i zamach smoleńskich… czas w końcu to przyjąć do wiadomości, że robią was w bambuko 😁

      Usuń
    20. Żeby wygrać "taką" sprawę o "takie" piniendze, trzeba mieć dobrych adwokatów. Ciekawe, przed jakim sądem by...
      Owszem, niektórzy rozpatrywali kwestię wyboru odpowiedniego biura adwokackiego(zza oceanu), koszty itd. i itp-ale polskojęzyczne merdia, albo to wyśmiały, albo przemilczały, albo powoływały się na fakty(dokumenty) historyczne i odpowiednio je interpretowały-w sumie kocioł i robienie wody z mózgu...
      Casus Grecji..., ale nie wiem, jak się skończyła ta historia prawna...
      dżolero

      Usuń
    21. Był pomysł aby skorzystać z pomocy prawników- historyków z Izraela. Mają doświadczenie ( bo ono jest ważne), przetarli szlak, wiedzą jak gadać, na co się powoływać, ale.... w mediach usłyszałam, że nie garną się do pomocy nam. Tak było za poprzednich rządów.
      Być może teraz mogłoby być inaczej.

      Usuń
    22. Inaczej?
      Pewnie tak, teraz to Polska będzie płacić roszczenia, odszkodowania- i ten proces już się zaczął za czasów rządów PiS.
      Nie nadążasz, postaraj się bardziej Aniu, bo tracisz na wiarygodności...
      Ja nie pomogę...
      dżolero


      Usuń
    23. Zakłamywanie historii i faktów to moje zajęcie poboczne tylko, Anonimowy. Głównie staram się dzielić i siać brzydkie uczucia. I robię to wszystko w ramach wolontariatu. Czasami tylko jakaś szycha po pleckach mnie poklepie, ale częściej ochrzani, że słabo, słabo, słabo...

      Usuń
    24. Ano, po raz trzeci, Aniu. I tym razem nie w ramach odradzania. Raczej w ramach wygaszania tego, co w bólach się odrodziło.

      Prawnicy - historycy z Izraela to raczej myślą jak z Polski wydoić kasę...

      Usuń
    25. Ale z tym skorzystaniem z pomocy prawników izraelskich to za czasów prawicy się ten pomysł zrodził.
      To nie lewica była pomysłodawcą, to rząd, który 8 lat rządził i próbował temat reoaracji wyprostować.
      To po co tak szczuć?
      Na swoich warczycie zamiast słodzić pomysłowi?

      Usuń
    26. Ależ nawet mi się nie śniło by podejrzewać lewicę o takie pomysły. W ich głowach lęgną się pomysły innego rodzaju...

      Prawnicy - historycy izraelscy nie są "nasi". Można na nich szczuć i warczeć bez ograniczeń.

      Usuń
    27. Miałam cały czas pomysł na myśli i u kogo się zrodził, skoro w gronie prawicy, więc naiwnie łudziłm się, że ludzie z prawicowymi upodobaniami będą piać z zachwyru nad pomysłem, ale....
      Jak to po naszemu prawicowemu , jadem trzeba było przecież gdzieś, komuś strzyknąć, nieprawdaż? Winnego znaleźć, że ... "idealnego pomysła" nie podchwycił? :)
      Choć ja ów pomysł uznaję za niezły, natomiast uważam, że nie ma powodów jechać po obcych, że takiej współpracy nie chcieli podjąć.

      Usuń
    28. coś nowego.
      "prawicowe upodobania"..., albo "w gronie prawicy"-niby PiS-u ? To nigdy nie była partia prawicowa-chyba, że wg historyków żymiańskich, ale czy owi historycy przestrzegają aby prawa rzymskiego...
      No, dla historyków niemieckich PiS to prawica i Ania wyssała tę informację bez zbytniego zastanowienia się...
      Boja, skoro Cię już klepią, to walnij wykład, jaka jest różnica między warsztatami historycznymi -uwzględniając w tym specyfikę izraelskich badaczy faktów historycznych i metodzie ich przedstawienia.
      Aniu, przyznaj z tymi historykami z Izraela chciałaś coś udowodnić, czy co?
      Z prawem jest różnie, jedno jest prawe, ale może być i lewe.
      No i te roszczenia(teraz już zadośćuczynienia) zostaną załatwione pewnie "na lewo"-a co to ma wspólnego z prawem prawym.
      Owszem, były prowadzone dywagacje wśród prawicowców na temat roszczeń(jeden były sędzia TK, drugi socjolog), ale do konkretów nie doszło. W tym historycznym zagmatwaniu, to pewnie i Salomon by miał problem...
      Chociaż, Salomon...
      dżolero

      Usuń
    29. PiS to nie lewica. Ich nawet do Trzeciej Drogi - lewicującego chrześcijaństwa nie można porównać.
      To siermiężna, konserwatywna forma wyrażania poglądów, czy też samych poglądów.
      Do każdego coś mają, czynią najlepiej pod słońcem i nie dadzą sobie w kasze dmuchać- ot w tym ich siła.
      Z izraelskimi prawniko-historykami? Że coś chciałam udowodnić?.
      Pomysł uznałam za przedni, jeżeli już to tylko u najlepszych terminować. Oni niejedną sprawę w podobnych kwestiach wygrali. I łudziłam się nawet, że coś tam polscy specjaliści wynegocjują, ale okazało się, że jednak nie.... nie byli to popularni w świecie nasi rządzący. Nie lubię zginać karku, to może być dość upierdliwa i upokarzająca postawa, ale czasami trzeba, dla dobra sprawy, dla ugrania pewnego materialnego dobrostanu.
      Oni nie są naszymi przywódcami duchowymi. Oni są kimś na zasadzie zarządców dobrem wspólnym i powinni się o taki dobrostan materialny dla obywateli starać.
      A oni jak nie z jednymi skłóceni, to z drugimi. Jakoś nikt nie garnie się do Partnerstadt z tym obozem.
      Oczywiście, wiem, znam... to wina obcych.

      Usuń
    30. Nie będę się sprzeczał, ale wg prawideł żadna partia prawicowa nigdy nie obiecuje, a tym bardziej daje społeczeństwu "socjalu". Nawet, uważana za prawicową partia Le Penn, obiecuje socjal, ale tylko samym(rodowitym) Francuzom. To miałem li tylko głównie na myśli, ale znalazłoby się i wiele innych przykładów.
      Aniu, można dyskutować wyprostowanym( jak Ty), ale jak sama wiesz, nasi przywódcy mają charakter lokajski wobec tak potężnych sąsiadów...
      Oni nigdy nie dopuszczą, żeby w Polsce do władzy doszedł mąż stanu, który by obudził Polaków...
      Coś w tym jest, skoro dojrzałaś, że u nas nie ma przywódców duchowych(Bóg, Honor, Ojczyzna, haha), a są jacyś namiestnicy...
      oczywiście, że przysłani przez Obcych...
      dżolero
      p.s. "dla dobra sprawy" i "dobrostanu" można się nawet skundlić za miskie ryżu...

      Usuń
    31. Dla dobra sprawy i dobrostanu można się skundlić?
      Nie bądź taki patetyczny ( Bóg , Honor, Ojczyzna) , oni się kundlą non stop i to nie musi być od razu tak ważka sprawa jak przeżycie o misce ryżu. Oni się kundlą o większe kokosy. Skundlenie dla miski ryżu jeszcze bym przyjęła.
      Nie przekonałeś mnie.
      To, że PiS dał socjal też nie świadczy o ich lewicowych zapatrywaniach. To było posunięcie polityczne. Robienie sobie wśród swoich odpowiedniego Image.
      Dla świata zachodniego to normalka. Socjal był, jest i wielu uważa, że będzie... nikt tam obecnie za dawanie socjalu punktów wyborczych sobie nie napuka. Tam można sobie obecnie takie punkty zebrać mówiąc to, co głosi Le Penn.
      Zachód jest zmęczony rozdawnictwem ( zwykły obywatel znaczy się jest zmęczony) jest mu coraz trudniej utrzymywać wszelkiej maści beneficjentów.
      Dla Polaków socjal to jeszcze rarytas, za moment sami przekonają się co to jest.
      PiS stworzył sobie wizerunek dbania o prostego człowieka, obrażając się na wszystkich dookoła oprócz prawdziwych Polaków, tych mówiących po polsku ich językiem.
      Za dużo wrogów w ludziach widział.
      To nie jest postawa wiodąca do sympatii ogółu. Nie tylko tego zagranicznego ogółu, ale wśród swoich też.
      Trzeba umieć ugiąć karku nawet w wymyślonym przez siebie Image.
      Kiedy spojrzysz na mapę świata bardzo wiele krwi wypruły sobie narody w walkach pomiędzy sobą. Nikt z nikim nie powinien utrzymywać stosunków dyplomatycznych, a jednak próbują. U polityków PiS jeszcze się taki nie urodził ( sąsiad) co by im dogodził.

      Usuń
    32. Aniu
      pisząc patetycznie o B. H. O. nie miałem na uwadze PiS-u...
      nie rozumiemy się...
      wypiję, zakąszę i przeczytam do końca, bo musiałem popić.
      dżolero

      Usuń
    33. Czy "zwykły obywatel(Zachodu) jest zmęczony", to się okaże przy najbliższych wyborach parlamentarnych.
      Zachód przyzwyczaił społeczeństwo do rozdawnictwa socjalistycznego, a że społeczeństwo od jakiegoś czasu zaczęło ubożeć(m.in. podwyżka wieku emeryt.-obecnie Szwajcaria, choć jest poza Unią), to nie chce się dzielić(utrzymywać) przymusowych gości.
      W tym się zgadzamy?
      Zarówno PiS, jak i PO nie jest z mojej bajki...
      Spoglądam na mapę świata i widzę ile ludobójstw popełniono w imię utopii i chorych ideologii...
      'U polityków PiS jeszcze się taki nie urodził(sąsiad)...,' a ilu umarło(zginęło?) żeby komuś dogodzić-żeby było jakieś porównanie.
      dżolero

      Usuń
  2. Jestem zainteresowana tym wynalazkiem Profesora i Dziada.Tak sobie wyobrażam,że Profesor leży na dachu w kożuchu jako fotowoltaik i przekazuje energię Dziadowi, który dodatkowo nabuzowany procentami wdmuchuje przez szpary okienne naturalne, swojskie ciepełko.Nawet z zapachem spożytego salcesonu;)
    No i ssymbol wszystkich symboli wymiata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie tak Hanno. Cyrkulacją zimno - ciepło kieruje sztuczna inteligencja zawarta w urządzeniu, które wykonane jest z materiałów odzyskanych przez Dziada i zespojonych geniuszem Profesora.

      Usuń
    2. Aaa, to sorry, nie doceniłam technologii i geniuszu Psora.Żeby wam tylko nie zajumali patentu, teraz te pegasusy wszędzie, inwigilacje.....

      Usuń
    3. ta,
      a nazywa się -lodówka? Wystarczy lodówkę obrócić drzwiczkami do ściany i gotowe-grzeje i nawet pranie drobne można suszyć. Moja jest na kółkach, także pcham ją , albo ciągnę po chałupie tam gdzie mam ochotę. Myślę o pilocie, poza tym, jak się zachce zjeść, wypić i ogrzać nie trzeba fatygować dziewczyny...
      łowczy pręt

      Usuń
    4. Zaraz tam lodówka... Lodówkę wymyślili Eskimosi i u nich przydaje się najbardziej.
      Nasze urządzenie usuwa zimno, nie grzeje go - dlatego można je napędzać darmochą.

      Usuń
  3. ropiejący wrzód.... czy to nie jest oksymoron ? Tak się tylko czepiam.... dla samego czepiania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i oksymoron, ale sam epitet to za mało żeby nas nazwać odpowiednio.

      Usuń
    2. Oksymoron z całą pewnością nie. Najwyżej pleonazm.

      Usuń
    3. O, nie. Tak sie nie robi ! Jeszcze sie nie nauczylam co to oksymoron, a juz wprowadzacie jakies planonazizmy.

      Usuń
    4. A na horyzoncie czyha i dybie jeszcze tautologia, Kolokazjo.

      Usuń
    5. Zmusiles mnie do ciezkiej pracy umyslowej. Tak od samego switu ? Na drugi raz, zlituj sie nade mna.

      Usuń
    6. A czy to ja te trudne wyrazy wymyślam? To raczej Grecy za tym stoją. Ja staram się unikać trudnych słówek, bo faktycznie, sporo pracy umysłowej wymaga ich właściwe użycie.

      Usuń
  4. Nareszcie się dowiedziałam, czego Wy tam w salonie Mikołaja Miki pragniecie trochę, jak kania dżdżu:) Zawsze się zastanawiałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reparacji łakniemy mocno, trochę łakniemy czegoś innego.

      Usuń
    2. No widzisz Fleur, wyszło szydło z worka, a niby takie niewiniątka.

      Usuń
    3. Niewiniątkami to strach trochę być. Można się narazić na rzeź.

      Usuń
  5. A miały być? Chyba w rzeczywistości alternatywnej, w tej samej, gdzie od kilku miesięcy Polacy mówią po niemiecku i nastąpiła już rzeź katolików, więc w zasadzie nie muszę się wysilać z apostazją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie trzeba nawet do reparacji katolicyzm wmieszać?

      Rzeczywistości alternatywnych jest co najmniej pięć. W jednej z nich reparacje nie należą się. Dobrze tam się żyje?

      Usuń
    2. Ale to nie katolicyzm jest w tę rzeczywistość (nie reparacje!) wmieszany, tylko rzeź katolików, z pewnością tylko tych prawdziwych, polskich. Niemieccy trzymają się mocno. A to nie to samo przecież ...

      Usuń
    3. Lewackie wici szybko się rozchodzą. Premieru z lewicowymi przydupaskami bierze się za Kościół. Okoliczności sprzyjających ma dużo, zarówno z Brukseli i Watykanu, jak i w kraju-sprawa finansowania Kościoła, religia w szkołach, nowi hierarchowie...
      No to korzystając z okazji, możliwość puszczenia lewego bąka obok reparacji została uczyniona. Byle poszedł swąd o katolikach...
      Boja, nie znasz się na trolowaniu...?
      dżolero

      Usuń
    4. Anonimowy 20:57, chyba za głupi jestem, bo nie dociera do mnie sens Twojej wypowiedzi.

      Usuń
    5. Dżolero, wiem tylko tyle, że trollowanie to raczej plugawe zajęcie... Ale nie do końca - zależy w kogo uderza.

      Usuń
    6. Boja, nie musisz się tak krygować, że nie dociera, bo kto tak naprawdę rozumie tę alternatywną rzeczywistość? :))

      Usuń
  6. A po co Polsce reparacje?
    Putin napadnie, jak Ukrainę;
    i co nie ukradnie, to zrujnuje;
    CKP zbombarduje...
    lepiej od razu wszystko oddać Niemcom
    na... "przechowanie".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musimy domagać się reparacji zachowując chronologię, od-Szwecja, Rosja, Niemcy, Anglia i jeszcze by trzeba trochę pogrzebać w mapach, wekslach...
      Chociaż, to niedługo Polacy będą spłacać i żeby nie było, że boli...
      dżolero

      Usuń
    2. Masz rację, Aisab. Niemcy potrafią profesjonalnie zaopiekować się cudzym majątkiem. I zapewne już opróżnili magazyny załadowane w czasie II WŚ...

      Usuń
    3. Chronologia jest przereklamowana, Dżolero. Lepiej zastosować kolejność alfabetyczną: Niemcy, Rosja, Szwecja, Watykan, Wielka Brytania.

      Usuń
    4. A gdzie Boja zgubił Anglię? Ot i manipulant! :)
      Anglia to Anglia, a Wielka Brytania to Wielka Brytania ....
      Bo cóż nam przykładowo zabrali Szkoci czy Irlandczycy, żeby ich tak w kolejce do tych reparacji ustawiać.... ;)

      Usuń
    5. Anglia zapłaciła już na Wembley w roku 1973.

      Usuń
    6. Angole to tylko Polakom mogli wmówić, że jak wyjdzie bilans na zero, to i tak mają zysk.
      Nie na darmo były minister finansów wmawiał, że piniendzy nie ma i nie będzie. Ale były, tylko się zmyły...
      Miał obywatelstwo angielskie i imię Vincent-nie mógł grać w reprezentacji animalsów...
      dżolero

      Usuń
  7. "Zamienił Donek syrenę na dzwonek" mnie zabiło. Spadłam z krzesła, leżę i kwiczę (mimo że to nie Schweinestall).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też spadłam z siedziska, ale nie wiedzialam co najpierw zrobić: płakać czy śmiać , czy równocześnie...

      Usuń
    2. Zastanawiałem się czy nie użyć "Zamienił Tusk tsunami na plusk"...

      Usuń
  8. raz mają być te reparacje, raz ma ich nie być, a potem zmiana i tak dookoła kółka... wychodzę z tego kina z okrzykiem Dulskiego: "a niech was wszyscy diabli!"...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jeszcze sztuka nie jest dograna do końca. Poczekaj trochę z tym okrzykiem. Chyba że po okrzyku weźmiesz mnie na piwo - to krzycz.

      Usuń
  9. Najlepiej w ramach reparacji wysłać do domu naszych rodaków, mieszkających w Niemczech, wszak to nasze największe dobro!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie omieszkam skorzystać, bo skoro dobrem jestem to trzeba się cieszyć, że w matce ojczyźnie z otwartymi rękoma, a nie że oplują:)

      Usuń
    2. Jak najbardziej dobrem bardzo wartościowym, bo rozsławiasz dobre imię o Polakach:-)
      jotka

      Usuń
    3. Ale Niemcy nie chcą wysłać naszych rodaków do domu... Chcą tylko wysłać do Polski ludzi, którzy na pewno nie są naszymi rodakami.

      Usuń
    4. Boja
      Cóż za pokrętna dedukcja, to chcą tych rodaków wysłać czy nie?

      Usuń
    5. Nie wiem, Aniu. Niemiecka dusza to dla mnie obce ciało niematerialne.

      Usuń
  10. znakomity pomysł z tą pompą. opróżnianie (na smaczek) wydaje się być tańsze od napełniania. Nobel się należy jak nic. z przynależną premią oczywiście, co być może osłodzi brak reparacyjnych bilionów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nobel i zwłaszcza przynależna doń premia byłyby mile widziane. Ale nic z tego, brak właściwych poglądów dyskwalifikuje wynalazców...

      Usuń
  11. Pompa zimna do ocieplania mieszkań? To może i pompę ciepła do schładzania przydałoby się wynaleźć? Zawsze to coś innego niż zwykła klima czy wentylacja...czy rozszczelnienie okna ...Główkowanie dla głowy to jak wf dla ciała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba wynajdywać. Wystarczy pompę zimna obrócić i ona wypompuje zimno z przestrzeni zewnętrznej prosto do lokalu mieszkalnego.

      Usuń
    2. Upieram się przy lodówce, wszystko w obiegu zamkniętym, a wietrzenie mieszkania tylko przy dodatnich temperaturach zewnętrznych.
      Główkę zawsze można wsadzić do zamrażarki, żeby ochłonąć , a po myciu główki przytknąć do skraplacza, albo sprężarki-żeby wysuszyć. Wypompujesz zimno z pola razem ze smrodem do mieszkania?
      dżolero

      Usuń
    3. Dżolero, tak naprawdę lodówka nadaje się tylko do przyczepiania magnesów, o ile ktoś zbiera...

      Usuń
  12. Reparacje zniknęły w ostrym cieniu mgły;
    a wraz nimi zniknął Boja i jego "kompany"
    czyżby budują już schrony? .
    Tusk pacyfikuje koalicjantów.
    " To jak wypowiedzenie wojny..."
    na onecie więcej się dowiecie;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planujemy podziemny przekop z salonu Mikołaja Miki do wyspy Bożego Narodzenia.
      Pies drapał koalicjantów. Mogli przewidzieć jak kończą się stosunki z modliszką.
      Na Onet zaglądamy regularnie i wiemy co w trawie piszczy.

      Usuń
    2. Czytałem o przekopie, ale nie w der Onecie...
      taki może być i pod sejmem...
      Chociaż, wg prawa najlepiej jak by był naziemny, jakiś okop, czy transzeja-koszty mniejsze i przejrzystość.
      Można by te wasze katakumby do Wyspy Wielkanocnej wykorzystać jako schron? Bym sobie już miejscówkę chciał zamówić, jakby w razie co.
      łowczy pręt

      Usuń
    3. Można wykorzystać jako schron, Łowczy Pręcie. Możesz też miejscówkę zamówić. Chyba że pocą Ci się nogi - wtedy nie będziesz mile widziany, bo wentylacja słaba.

      Usuń
  13. Skandal nad skandale.
    Unijne pieniądze na produkcję amunicji nie dla Polski.
    "Gigantyczny skandal";
    już nie tylko o reparacjach ani śladu;
    — W piątek miał miejsce gigantyczny skandal:
    Komisja Europejska przeznaczyła 500 mln euro
    na rozwój potencjału produkcji amunicji
    artyleryjskiej przez firmy.
    Polska firma dostała 2 mln euro,
    Niemcy dostali 40 razy więcej.
    I to jest podsumowanie polityki i PiS i PO
    w Unii Europejskiej.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ to jest obrzydliwy paszkwil. Proszę się wstydzić, jeśli jeszcze choć trochę jakiejś przyzwoitości anonim posiada.

      Po pierwsze wniosek na te pieniądze składał jeszcze rząd PIS, bo wniosek musiał być zgłoszony przed 13 grudnia 2023r., a chyba jeszcze pamiętamy co wyczyniał Duda, żeby nowy rząd powołać jak najpóźniej. Więc do kogo te żale? Obecnie rządzący są tu winni ???
      Po drugie zgłoszono wniosek "tylko" na 12 mln euro, więc dzisiaj wyczynianie brewerii, że Niemcy czy nawet Węgrzy dostali dużo więcej świadczy tylko o niewiedzy albo złej woli anonima.
      Po trzecie wreszcie, większych pieniędzy i tak byśmy nie potrafili wykorzystać, bo zwyczajnie nie mamy linii produkcyjnych o takich mocach przerobowych, zostały zlikwidowane w latach poprzednich.
      Zaś budowa nowych linii wymaga przede wszystkich czasu, a amunicja jest potrzebna już. No i pewnie dużych pieniędzy na te inwestycje, żeby można było taką amunicję produkować.

      Usuń
    2. Najlepiej kwestię możliwości produkcyjnych amunicji w Polsce podsumował K. Bosak w dzisiejszym "Śniadaniu Rymanowskiego":
      ".... prawdziwym problemem jest niewystarczająca liczba polskich firm zajmujących się przemysłem zbrojeniowym. - Policja nie była w stanie rozstrzygnąć przetargu na amunicję, bo żadna firma w Polsce produkująca amunicję się nie zgłosiła. Amunicję do czołgów zdaje się składamy z zagranicznych komponentów. Przestańmy udawać, że mamy jakiś przemysł zbrojeniowy, który był w ostatnich latach demontowany - podsumował polityk Konfederacji. "

      https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2024-03-17/sniadanie-rymanowskiego-w-polsat-news-i-interii-od-955/

      Usuń
    3. Polskie firmy zbrojeniowe otrzymały jedynie 20 % środków, o które wnioskowały z unijnego programu dotacji do produkcji amunicji. Były szef MON zastanawia się, dlaczego Tusk nie wpłynął na to, by te dotacje były znacznie większe.

      „Z unijnego programu produkcji amunicji otrzymaliśmy niecałe 20 proc. środków, o które wnioskowaliśmy. Dlaczego uważam, że jest to kompromitacja polityków rządzącej koalicji? Bo między bajki można włożyć opowieści, że wnioski są rozpatrywane według merytorycznych kryteriów. To czysta polityka co było widoczne przy "‘odblokowaniu KPO”

      „Skoro u władzy jest rzekomo najbardziej wpływowy polityk w Europie, czyli Donald Tusk, to czemu nie wpłynął na Komisję Europejską, by nasze firmy zbrojeniowe - Mesko i Nitrochem - otrzymały całość środków, o które wnioskowały?”

      „Polski „niewydolny przemysł zbrojeniowy” jak nazywają go sami politycy koalicji rządzącej otrzyma propozycje wsparcia, która otworzy drzwi do wszystkich unijnych programów. Wystarczy, że polski rząd zgodzi się na wykup m.in. Mesko i Nitrochemu (które przecież nie poradziły sobie w unijnym konkursie) przez niemiecki Rheinmetall” .

      Usuń
    4. Czy teraz juz jasne, dlaczego Tusk rozbrajal Polske ?

      Usuń
    5. Tak jest, bardzo jasne, zwłaszcza, jak się pomyśli, że przez ostatnie 8 lat nikt tak Polski nie rozbrajał jak Tusk .... :-P

      Usuń
    6. Ja na amunicji znam się bardzo dobrze. W czasie służby wojskowej wystrzeliłem ze trzysta pocisków i większość trafiła w cel. Wprawdzie kaliber tych pocisków był skromny, raptem 7,62mm, ale za to pozbierałem wszystkie łuski i uczciwie odniosłem do magazynu.
      Tak że tego... Żałuję, że ja nie złożyłem wniosku, bo jestem gotowy na przyjęcie każdej dotacji. Nawet cała kwota, 500 mln euro, by mnie nie przygniotła.

      Usuń
    7. Anonimie z 12:02, to moze tyle nie zmyslaj.

      Usuń
    8. Ja częściej czyściłem niż strzelałem(z obawy, że się postrzelę)mojego ulubionego AKS-ika. Przywiozłem sobie parę flakonów z łusek(zglinowanych w piecu w oksydowni) różnego kalibru, grawerowane, polerowane i lakierowane były. Z zielonymi podkładkami z filcu...
      Nie oddałem na złom, mimo, że nie raz się było w krytycznej sytuacji barowo-kawiarnianej. Pokojowe trofeum starego stoi na półce w piwnicy, obok zakąsek, głównie kapusty kiszonej, grzybków w occie i ogórków. W szafce wzorka, sznur, guzikówka i pamiątkowy pet.
      Tyle gadania o amunicji, ale co korytem dla wojska -to chyba pilnie strzeżona tajemnica wojskowa? Po czym wojsko ....
      Taka np. tuszonka( cebulka własna) i suchary, to było żarcie! Teraz tylko chyba dają zupki chińskie i czekoladę na wstrzymanie? Ja tym chłopakom współczuję z całego serca i życzę szybkiego powrotu do mamusi-na rosół, pierogi i stakanik swojaka
      dżolero

      Usuń
  14. Jedno jest pewne, że największym beneficjentem programu ASAP został Rheinmetall, który choć jest potężnym koncernem zbrojeniowym, to do tej pory nie był jakimś znaczącym producentem pocisków artyleryjskich 155 mm. A właśnie ich milion sztuk miało być wysłane na Ukrainę i dokładnie temu, a nie czemuś innemu miał służyć fundusz ASAP.

    Właśnie minął rok od obietnicy dostarczenia w marcu 2024 miliona owych pocisków, a Unia teraz rozdziela pieniądze na ich produkcję. Właściwie to nie wiemy nawet, czy Niemcy dostały pieniądze na produkcję pocisku dla Ukrainy, czy dla siebie. Całkiem więc możliwe, że to my, polscy podatnicy zrzucamy się na uzbrojenie Bundeswehry, bo przecież Unia tylko tyle ma, ile z unijnych poddanych w różnych formach ściągnie.
    Może nawet Niemcy pochwalą się, że dzięki naszym pieniądzom bliżej im teraz do wypełniania swych zobowiązań wobec NATO wydatkowania 2% swego PKB na obronę. Dopiszą sobie jeszcze to jako własną pomoc dla Ukrainy...

    Nie da się uciec od wrażenia, że w całym programie miliona pocisków dla Ukrainy ważniejsze było wsparcie głównie niemieckiego przemysłu niż o pomoc walczącemu o swój byt narodowi. Pociski, którymi miała się bronić Ukraina powinny już być na froncie. Można je było kupić m. in. w Korei Południowej, ale wtedy nie byłoby pieniędzy dla Niemców. Biznes jest ważniejszy niż życie Ukraińców.

    https://wpolityce.pl/polityka/685449-unia-zamiast-pociskow-dla-ukrainy-pieniadze-dla-niemiec

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno jeden pocisk 155 mm kosztuje 3300 euro. Sporo kasiory Unia obiecała wystrzelić w kierunku Ruskich. Aż dziwne... Zapewne Niemcy woleliby wysłać Ruskim całą kwotę bezpośrednio przelewem. W zamian za ropę albo za gaz.

      Usuń
    2. może by przeszli na barter(za Hitlera i Stalina zdał egzamin nawet, jak trwała między nimi wojna na całego).
      Niemcy Ruskom zawiozą te 155 mm, a Ruskie prześlą im ten gaz, albo ropę-ofiar nie będzie.
      Polska za pozwolenie na tranzyt weźmie kasiorę( na zielony ład) i może zainwestuje w odbudowę Ukrainy...
      czy to takie skompelkowane jest?
      Do puszkarzy, ekspertów, rezerwistów:
      te 155 mm, to długość, średnica, czy kaliber pocisku?
      No i łuska z jakiego tworzywa?
      dżolero

      Usuń
    3. Jak to z jakiego tworzywa? Najpewniej z PET, teraz większość opakowań jest z PET, wyprodukowana w PRC, bo to najtaniej wychodzi ....
      A Polska jak zwykle zrobi interes - weźmie kasiorę za tranzyt i zainwestuje w odbudowę Ukrainy. Ani pocisków, ani paliw ani kasiory ....
      Rzeczywiście proste jak drut .... ;)

      Usuń
    4. Myślałem, że z biomasy.
      Kandyduj na Głównego Ekonomistę RP, ale dopiero jak skończysz przyśpieszony kurs spawalniczy(gazowy)-a ten drut do spawania, to jaki ma skład?
      Jesteś puszkarzem-pytanie jest proste...
      dżolero

      Usuń
    5. Ale na co ekonomiście (jakiemukolwiek) znajomość i umiejętność spawania? Już dawno radzono - róbmy swoje! Niech murarz domy muruje, krawiec szyje ubrania .... Spawacz spawa, a ekonomista ... No właśnie co ma robić ekonomista?
      Drut jak drut, jeden taki, drugi inny, mało to drutu różnego na świecie?
      Puszkarzem? A skąd mam wiedzieć czy jestem puszkarzem, jak nie wiem kto to jest. Może jestem może nie jestem .... ;)

      Usuń
    6. Łuska była chyba zrobiona z miedzi. Wtedy PET nie istniał w PRL. Pety były inne. Po zakończeniu jarania wdeptywało się je w ziemię. Tak jak Hołownia zamierza wdeptać Putina...

      Usuń
  15. Z 500 mln euro z unijnego programu mającego na celu zwiększenie produkcji amunicji 121 mln euro trafi do Niemiec, 22 mln do oddziału niemieckiego Rheinmetall na Węgrzech, jak również 25 mln do oddziału tej firmy w Hiszpanii. 87 mln euro otrzyma Norwegia, Polska natomiast… jedynie 2,1 mln euro. Szokującą sytuację opisał m.in. „Dziennik Gazeta Prawna”, a skomentowali m.in. politycy PiS. „Donald ‘Król Europy’ Tusk załatwił dla Polski całe 0,42% z unijnego programu produkcji amunicji” .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro PISowski rząd sam zawnioskował tylko o 2,4 % (=12mln) z owych 500 mln euro, to jak można teraz płakać, że tylko 0,42% z całej kwoty przyznano Polsce?
      No to kto miał na poważnie traktować takiego "oferenta" , który aż o takie wielkie kwoty (sic!) sam z własnej woli się ubiegał???

      Może jednak trzeba zadać pytane, dlaczego to były tylko takie kwoty? Bo może dobrze wiedziano, że co najwyżej za takie kwoty polskie firmy może dadzą a może nawet i nie dadzą rady wyprodukować tej amunicji...
      A jest też taka pewność, że Polska poprawnie ten wniosek złożyła, że tylko 20 % zawnioskowanej kwoty przyznano?
      Bo jak się patrzy na to pisowskie dziadostwo w innych sprawach to wcale takiej pewności mieć nie można....
      Powtórzę za Bosakiem jak napisano w kom. z 19:17: "Przestańmy udawać, że mamy jakiś przemysł zbrojeniowy, który był w ostatnich latach demontowany. "

      Usuń
    2. I jeszcze jedno, może nie ma się co aż tak bardzo dziwić, że Polskę w Unii nie traktuje się tak poważnie jakby sama chciała, skoro Polska ma gdzieś Unię, a chce robić interesy z USA.
      Co więcej wychyla się przed szereg z tymi 3 % budżetu na NATO w sytuacji, gdy wiele innych państw nie wywiązuje się nawet z uzgodnionych 2 %.
      Czy można wykluczyć, że to też nie jest efekt prowadzonej przez nas polityki i właśnie zaczynamy zbierać to co sami zasialiśmy ???

      Usuń
    3. Cokolwiek by się tu nie napisało w sprawie amunicji i tej małej dotacji, to fakt jest taki, że przez 8 lat rządził PiS, od 2 lat jest wojna za naszą granicą, a poprzedni rząd nic nie zrobił, żeby polskie zakłady rozwinąć, by produkcja mogłaby być większa. Zajmowali się wymianą prezesów na stołku- ostatni to pan od rybek …

      Usuń
    4. Szukasz winnych u innych;
      swoim pisaniem też robisz
      krecią robotę... tylko jakoś
      aureoli nie widać...

      Usuń
    5. A co to jest 500 mln? Więcej Polska kar zapłaciła za niezamknięcie Turowa.

      Usuń
  16. „Największym beneficjentem Niemcy i niemieckie firmy”

    OdpowiedzUsuń
  17. Co za ulga!
    Polska nie będzie przodownikiem w produkcji narzędzi służących do zabijania ludzi...
    Gdyby była szansa na neutralność...
    Ludzie!
    łowczy pręt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko ludzi pręcie, nie tylko ludzi. A ile przy tym zrujnuje się domów, fabryk i innej infrastruktury ....
      Jakże rozsądny jawi się Twój głos pręcie pośród tego ujadania rozgorączkowanej gawiedzi sterowanej przez DGP i polityków PIS nie bez winy w tej sprawie ....

      Usuń
    2. Szukasz winnych u innych;
      swoim pisaniem też robisz
      krecią robotę... tylko jakoś
      aureoli nie widać...

      Usuń
    3. A cóż to? Coś się zacięło, czy konceptu zabrakło, bo to samo tu i to samo wyżej?

      Usuń
    4. A coz to ? Nie wolno ?

      Usuń
    5. Pewnie wolno, bo Boja powtórzenia nie usunął.
      Tyle, że pytanie pozostaje nadal aktualne....

      Usuń
    6. Jeden komentarz był do Anonimowego18 marca 2024 08:19
      a drugi komentarz [taki sam] był
      do Anonimowego18 marca 2024 08:34;
      co tu jest niejasnego?
      skąd ma być wiadomo, że pod każdym Anonimem
      Ty się kryjesz???

      Usuń
    7. Jak to pod każdym anonimem JA się kryję? I tak siebie pytam i sobie odpowiadam, a nawet jak mi konceptu braknie to sobie wklejam to samo w różnych miejscach??? No ładnie, coraz ładniej ...
      Ale w takim razie teraz jeszcze pogratuluję SOBIE (sobie?) tej głupoty, jaka się objawiła w komentarzu z 20:51, bo mądry by chyba tego nie wymyślił .....

      Usuń
    8. Neutralność jest możliwa, a nawet wskazana. Tyle tylko, że neutralność klimatyczna.

      Usuń
  18. Politykierzy robią swoje interesy bez względu na opcje, konkretny głos należy do potężnych producentów broni(w tym masowego rażenia).
    Niestety, to nie Pan Bóg kule nosi...
    Zauważyć trzeba, jak traktowane są głosy (nie tylko pacyfistów) wołające za pokojem(w różnych stronach świata). Robota inżynierów społecznych polega na tym, żeby przekonać ludzi do zbrojeń, czyli do ..... Cywilizacja śmierci(już nie tylko Zachodu) w różnych odsłonach....
    i lipą jest powiedzonko-chcesz pokoju, to zacznij się zbroić...,
    wcześniej, czy później dojdzie do większego konfliktu, chyba.
    Starcie Chiny-USA nie rozstrzygnie się na terytoriach tych mocarstw, raczej. Tak mi mówił st. kapral rezerwy MO St. Popierdułko, łowczy obecnego okręgu 'SĘP"
    łowczy pręt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkowicie się z Tobą pręt zgadzam w tym komentarzu. :)
      Świat stoi na krawędzi większego konfliktu niestety.
      Jedyna nadzieja, że po każdej wojnie przychodzi pokój i postęp.
      Nic to (?), że teraz może przyjdzie dopiero za tysiące (miliony?) lat. O ile Ziemia nadal pozostanie Ziemią .... :(
      pacyfistka

      Usuń
    2. Pełna zgoda!
      ale
      pacyfistą być nie mogę
      łowczy pręt

      Usuń
    3. Ale dlaczego nie możesz? Przecież nie nazwa jest ważna a wartości, jakie się pod tą nazwą mogą kryć. A skoro się w nich zgadzamy ??? ;)
      pacyfistka

      Usuń
    4. Wartości.
      Jestem Polakiem i mam polskie obowiązki wobec mojej Ojczyzny...
      jeśli Ty czujesz się polską pacyfistką...
      łowczy pręt

      Usuń
    5. Ale kto od razu powiedział, żeby być pacyfistą ekstremistą? :)
      Owszem, kiedy już nie będzie wyjścia tę Ojczyznę trzeba będzie bronić, może nawet własną krew poświęcić. Ale też trzeba robić wszystko, a przede wszystkim rozmawiać, negocjować, szukać kompromisów, trochę nawet ustąpić, żeby do takich sytuacji nie dochodziło. A kiedy jednak mimo wszystko dojdzie to jak najszybciej konflikt zakończyć.
      pacyfistka ale nie ekstremistka .... ;)

      Usuń
    6. "trochę ustąpić",
      czyli dać doopy, na pół gwizdka ?
      Przecież widać i słychać, kto w imieniu narodu negocjuje i rozmawia-oni nie namawiają do pokoju.
      Druga osobistość w Polsce chce wdeptać w glebę cara na naszej ziemi, albo posłać go na cmentarz-litości, taki płaczek?-u niego w domu kalesony, spodnie i pilotkę nosi małżonka-nie jest pacyfistką, bynajmniej ...i
      ja mam się uśmiechać na takie dictum?
      łowczy pręt

      Usuń
    7. Ale kto uważa naszych rządzących za pacyfistów??? Bo ja nie.
      Akurat w kwestii polityki wojennej najbliżej mi jest do Konfederacji. Jak mi się wydaje oni najmniej prą do wojny i przelewania krwi za Ukrainę. Za co są wyśmiewani i oskarżani o prorosyjskie sentymenty ....

      Ale to taka przenośnia była z tym wdeptywaniem. Przecie nie car będzie z giwerą nas atakował, on z Kremla bezpiecznie będzie wydawał rozkazy.
      Tyle, że należy wcześniej zrobić wszystko, żeby nikogo w glebę wdeptywać nie trzeba było....
      pacyfistka (na pół gwizdka? heheh)

      Usuń
  19. Pacyfistko!
    Wysłuchałem prof. Kołodko w jakiejś telewizorni(przed momentem) i wyobraź sobie, że ...myślimy podobnie.
    Zapamiętałem jedno z jego pytań do społeczeństwa, które jest manipulowane przez dziennikarzy, polityków itd.
    parafrazuję, ale sens trzyma
    -czy jesteście za podniesieniem wydatków na zbrojenia kosztem pogorszenia warunków ochrony zdrowia( życia...)
    nie jestem fanem profesora, ale czy od społeczeństwa wymaga się odpowiedzi na "źle" zadawane pytania?-zdaniem prof.
    dobranoc
    łowczy pręt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre pytanie. Może trzeba referendum zrobić?

      Usuń

UWAGA! Skasuję każdy komentarz w którym znajdę choćby cień ataku ad personam na innych Gości tego blogu! Proszę nie odpowiadać na takie komentarze - odpowiedzi też będę kasował.