sobota, 7 października 2023

Referendum

 Jak zwykle siedzieliśmy w salonie Mikołaja Miki łaknąc trochę jak kania dżdżu. Znienacka odezwał się Normalny:

- Podobno będzie jakieś referendum... Wie ktoś jakie są pytania?

- Ja wiem! - Zgłosił się Chłopak Śmietnikowy. - Nauczyłem się ich na pamięć:

  1. Czy jesteś za zniesieniem Senatu?
  2. Czy chcesz utrwalenia w przyszłej Konstytucji ustroju gospodarczego, zaprowadzonego przez reformę rolną i unarodowienie podstawowych gałęzi gospodarki krajowej, z zachowaniem ustawowych uprawnień inicjatywy prywatnej?
  3. Czy chcesz utrwalenia zachodnich granic Państwa Polskiego na BałtykuOdrze i Nysie Łużyckiej?

- Trzy tylko? - Zdziwił się Boja. - Słyszałem, że mają być cztery pytania...

- Cztery będą dopiero w roku 2023... - Wyjaśnił Uczony Mąż Bojan. - Natenczas wystarczą trzy pytania... W obecnej sytuacji 3 X TAK lepiej brzmi od 4 X NIE!

- To jak należy odpowiadać? - Zapytał Towarzysz Podśmiechujek. - Mnie dopiero co od pługa oderwali... Nie bardzo wiem co robić... Nie ma TVP ani TVN... A każde zebranie POP-u kończy się taką częścią artystyczną, że aż potem nie pamiętam co mówili w części oficjalnej...

- Nie ważne co odpowiesz... - Znowu wyjaśnił Bojan. - Teraźniejsze referendum ludowe potrzebne jest li tylko do sfałszowania wyników i będą one wiążące dla narodu... Dopiero wyniki referendum'2023 będą wiążące dla rządzących!

- Powiedz nam, Podśmiechujku... - Niespodziewanie zainteresował się Mikołaj Mika. - Dlaczego przystałeś do komunistów?

- W okupację chciałem zapisać się na folksdojcza... Niemce odpędzili mnie, bo nie jestem rudy i sporo brakuje mi do metra sześćdziesięciu... Komunistom to nie przeszkadzało.*

- Dość o polityce! - Zarządził Uczony Mąż Bojan. - Gimnazjalisto Gender! Podaj, proszę, piersiówkę... Ja jutro wyjeżdżam do wód, podagrę leczyć... Ale wrócę po piętnastym października 2023 i powiem wam jak żyć...

Odetchnęliśmy z ulgą. 77 lat to nie tak długo, szybko zleci...

* Jestem sprawiedliwy. Wbiłem szpile jednemu i drugiemu!

179 komentarzy:

  1. Liroy-Marzec, ma ok. 160-161 cm wzrostu, obecnie poseł niezrzeszony, co stawia go w rzędzie najniższych polityków.
    Prezesa Prawa i Sprawiedliwości Jarosława Kaczyńskiego
    ma 168 cm wzrostu.
    Jest zaledwie o 3 cm niższy od byłego prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego.
    L. Wałęsa =169 cm wzrostu
    172 cm wzrostu ma G.Schetyna
    174 cm wzrostu ma : D. Tusk; B. Komorowski; Zbigniew Ziobro;
    182 cm wzrostu ma prezydent A. Duda
    198 cm wzrostu Olechowski
    200 cm wzrostu R. Giertych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu nie ma sprawiedliwości;
      tu jest SALON Mikołaja Miki ;
      który stosuje różne triki;
      coby zagrać na nerwach publiki :)

      Usuń
    2. A ja jestem równy Tuskowi, Komorowskiemu i Ziobrze!

      Mikołaj Mika
      trików unika
      tylko czasami
      między wierszami
      gdy nie ma lenia
      stara się dać do myślenia

      Usuń
    3. Boja> wielki chłop z Ciebie :)
      równasz do równiejszych :)
      podobno gdy Pan Bóg rozdawał talenty i...wzrosty;
      to ja ustawiłam się w niewłaściwej kolejce;
      zamiast po wzrost; stanęłam w kolejce po rozum;
      potem gdy dopchałam się do kolejki po wzrost,
      to dostałam... ostatki :)

      Usuń
    4. Aisab, to podobnie jak w tym dowcipie o żabie:
      Lew zrobił casting i mówi do zwierząt, mądre na prawo, ładne na lewo. I tylko żaba została pośrodku.
      A ty co? -pyta lew.
      Żaba - No przecież się nie rozerwę;)
      A jeśli idzie o referenda, to zawsze jakieś rudzielce knują.I w 46r i teraz to samo.

      Usuń
    5. Aisab, w moich stronach mawiało się tak: "Małych Pan Bóg stworzył, a osły same porosły"!
      Hanno, witaj w salonie, czuj się jak u siebie w domu.

      Usuń
    6. Dzięki.Postaram się dotrzymać zasad etykiety towarzyskiej, z góry mówię, że kawkę lubię z pianką i i kapką mleczka;)
      Jesteś Boja czy Mikołaj?

      Usuń
    7. Na temat wzrostu [nie tylko wzrostu]
      różne rymowanki krążą;

      akurat czytam wnukom taki wierszyk;

      "Rudy ojciec; rudy dziadek;
      rudy ogon to mój spadek;
      a ja jestem rudy [cwany] lis;
      zmykaj stąd bo będę gryzł " :)

      Usuń
    8. Przykro mi, Hanno, w salonie MM nie podaje się kawy, nie mamy możliwości zagotowania wody. Ekspresu do kawy też nie mamy, zwłaszcza jakiegoś wypasionego...
      Za to bimber pija się u nas boski! Jest także tanie piwo z biedronki, żubrówka i czipsy serowo - cebulowe.
      Boja i Mikołaj to różne osoby, zajrzyj na stronę "Kto jest kim".

      Usuń
    9. Rzekomo Kaczor się tego rudzielca nastraszył i zmyknął aż gdzieś w kieleckie... Totalsi pieją z zachwytu!

      Usuń
    10. Eee, no to chyba jest się czym zachwycać . :)
      Taki wielki wódz (wuc?) i taki wielki strach?
      Nie często zdarzają się takie "cuda" ....
      Śmieszne jest też to, z jakim samozaparciem bronią wodza jego wyznawcy ...

      Usuń
    11. Acha, to zorientowałam się,że jesteś pierwszy po Bogu, taki vice.
      Bardzo męski ten wasz salon, może chociaż herbatka z cytryną się znajdzie. Teraz mało latam po kominkach, ale herbatką zawsze częstowali.Mogę przynieść placek drożdżowy.
      Mój teść w czasach musztardy i octu zrobił kilka razy ten trunek na rodzynkach, bardzo dobry.Nawet mój ojciec, co prawda zdeklarowany abstynent i się nie znał, nie odróżnił od koniaku;)
      Ach ten Kaczor, ile on wzbudza pozytywnych emocji;) Może liczą,że go wywieje w tem kieleckiem?
      Anonimowy domorosły Sherlock przestrzelił, Aisab już wczoraj wyłuszczyła boldem na blogu,że jej dziś nie będzie.

      Usuń
    12. Mylisz się, Mario. Ja, chociaż jestem wyznawcą, nie bronię z samozaparciem Kaczora. Całe swoje samozaparcie zużywam do atakowania Donalda!

      Usuń
    13. Wszyscy jesteśmy równi w salonie, Hanno. Tyle tylko, że Profesor Gender jest geniuszem, a Kolega Podśmiechujek - oblechem...
      No i będzie herbata! Trochę się zagapiliśmy i woda w chłodnicy zawrzała...

      Usuń
    14. Boja, może tego nie zauważyłeś, ale to na jedno w sumie wychodzi ...

      Usuń
    15. Dołączam do Boi!
      Tusk precz!
      A potem Kaczyński.
      Młodzi do przodu, zmiana pokoleń opóźniona o 15 lat.
      Młot

      Usuń
    16. Mario, do głowy by mi nie przyszło bronić jakiegokolwiek polityka. Delikatnie zaatakować to i owszem, ale bronić? No chyba gdyby zapłacił...

      Usuń
    17. Młocie, młodzi mają fiu - bździu w głowie... Nie będę wypychał młodych do przodu!

      Usuń
    18. Boja, trzeba dać im szansę, może się ogarną? Te stare pryki niech idą na emeryturę.
      Młot

      Usuń
  2. "W obecnej sytuacji 3 X TAK lepiej brzmi od 4 X NIE!"
    I znowu jakieś fejki. Sama na własne oczy widziałam we wczorajszym Szkle kontaktowym jak prezes powiedział, żeby w tym referendum było 4 X TAK! ;)
    Nie pozostaje nic innego jak tylko olać takie referendum!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @boja, to samo zaczęłam pisać. Breżniew wyraźnie powiedział, że 4xTAK, sama słyszałam :D

      Usuń
    2. O co Wam chodzi, dziewczyny? Jest demokracja, Prezes ma swoje zdanie, Breżniew ma swoje zdanie... Możecie im zaufać albo nie!

      Usuń
    3. Mario, tekst dotyczy roku 1946, nie było wtedy Szkła kontaktowego!

      Usuń
    4. Fakt, Szkła nie było, ale referendum na 4X też nie było ....
      Ja nie pisałam o prezesie w 1946r., którego to prezesa tak dla ścisłości, też jeszcze wtedy nie było .... ;)

      Usuń
    5. @Moniko, Breżniew śpiewał hymn: z ziemi polskiej do polski...także ja nie wiem czy można mu ufać. Dlatego w żadnym referendum udziału nie biorę ani w tym z 1946 ani obecnym. Nawet 4xtak można sfałszować. Lepiej nie. Poza tym pytania są tendencyjne.

      Usuń
    6. Oj dziewczyny, dziewczyny... Dobrze wiecie, że jest coś takiego jak przejęzyczenie. Zakrzyknę za Scheuring - Wielgus: "Dość dyktatury kobiet"!

      Usuń
    7. @boja, nie siej defetyzmu, może ryży się przejęzycza, Wóc nigdy. Wóc jest trochę zmęczony (brawa, oklaski, panie śmieją się czule, ha ha).

      Usuń
    8. mały budzi się w nocy z krzykiem i zlany zimnym potem... poddupny płaszczak "wodzu, co wódz?", a mały odpowiada: "coś mnie przeRYŻYŁO"... "a może przerżnęło? brawo wodzu, polucja w tym wieku"... "jaka tam zaraz policja, zwykłe gestapo"...
      ...
      kawał krindżowy, ale jakie czasy, takie kawały...
      p.jzns :)

      Usuń
    9. "Jestem kandydatką III Rzeszy do parlamentu".
      Bolesna wpadka - w efekcie przejęzyczenia Karoliny Rucińskiej.
      To się zdarza i wszystkim wolno tylko nie prezesowi.

      Usuń
    10. @anonimie aisab, bo Wszyscy mają wpadki a prezes pierdoli bez sensu.

      Usuń
    11. Anonim do Anonima
      coś Ty pił/piła?
      że w każdym wpisie widzisz Aisab?
      pytanie: czy to prezes " pierdoli bez sensu"
      czy może Tobie szajba odbija???.

      Usuń
    12. A kto pierdoli z sensem?
      Trzeci Anonim

      Usuń
    13. Anonimowi! Proszę nie wszczynać awantur!

      Usuń
    14. Moniko, chcesz mi wmówić, że białe jest białe i że czarne jest czarne?

      Usuń
    15. Aż sprawdziłem co to jest ten krindż... No i faktycznie, do Twojego kawału, Piotrze, bardzo to słowo pasuje!

      Usuń
    16. Anonimy, nie zgadzam się ! Opozycja nie pierdoli, bo nie jest odklejonym dziadersem. Nic nie trzeba zażywać, żeby mieć jasność umysłu, wystarczy sklejać kropki, że
      w każdym antyniemieckim wpisie czai sie aisab,

      Usuń
    17. Masz rację Anonimie, który wszędzie widzi przyczajoną Aisab. Opozycja nie pierdoli, opozycja tylko ***** ***!

      Usuń
    18. @boja, przecież to lubisz :) Mogie nawet wiency.

      Usuń
    19. Przyczajona (wszechobecna) aisab i ukryte anonimy(proniemieckie i lewackie).
      Tia, a świstak siedzi i nawija makaron na uszy.
      Młot

      Usuń
    20. Moniko, to może spróbuj mi wmówić, że TVN jest bardziej kłamliwe od TVP.

      Usuń
    21. Odnośnie tych anonimów - przy ocenie należy brać pod uwagę długość wypowiedzi, jeśli forma dłuższa i frazy znane już z wcześniejszych komentarzy to z pewnością Aisab, jeśli forma krótka to raczej koleżanka Aisab czyli Kolokazja ....
      Nie ma pewności czy Bob to też nie Kolokazja ....
      Ot, tak się te panie lubią po prostu bawić .... Mnie się to nie podoba, ale cóż, każdy się bawi jak potrafi .... :(

      Usuń
    22. A które są mądrzejsze, te długie, czy te krótkie?
      Młot

      Usuń
    23. A to już każdy musi ocenić sam. Według tego jak mu w sercu gra....

      Usuń
    24. Mario :-0 Bardzo mi Twoja obserwacja anonimowa pasuje ale nie nazywam tego zabawą. tylko agresją podszytą tchórzem.

      Usuń
    25. Skoro wszystko się wyjaśniło, to zamykam dyskusję na temat Anonimów!

      Usuń
    26. Co się wyjaśniło ???? odebrałeś mi tym samym prawo głosu. Wyjaśniam zatem - wszystkie anonimy, to ja 😂🤣😂

      Usuń
    27. Szacun, Kolokazjo. Jeszcze nie słyszałem by ktoś tak jawnie przyznał się do anonimowości!

      Usuń
    28. Ale odwaga!
      A te teksty z "obuchacha" w kontekście też? Próba plagiatu...
      w miarę udana.
      Młot

      Usuń
    29. @boja, po raz enty prawię Ci, że telewizji zasadniczo nie oglądam, gdyż nie mam w domu anteny. Żadnej nie oglądam, ani TVP, ani TVN. Wiem, że trudno w to uwierzyć, ale są tacy ludzie :D

      Usuń
    30. Obuchacha. Kon

      Usuń
    31. Moniko, a czy to trzeba oglądać żeby wiedzieć co i jak? Ekspert nie musi znać tematu, musi umieć przekonywać.

      Usuń
    32. @boja, nie trzeba. Obywam się, bo są jeszcze inne rodzaje mediów (i tutaj akurat idę chyba z prądem zmian - zauważyłam, że po podnietach telewizyjnych można poznać, który to rocznik). Eksperci muszą się znać, copywriterzy muszą umieć udać, że się znają - taki jest podział ról.

      Usuń
  3. O, podagra to podobno choroba bogatych, więc jednak jest powód do radości?
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uczony Mąż Bojan jest chyba wyjątkiem. Nie jest prezesem Orlenu, ani też europosłem, który krajom arabskim doradza...

      Usuń
  4. Witaj, Bojo.

    Czy praktyki voodoo nie są u nas zabronione? ;)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No co Ty, Leno... Wbijanie szpil to nie voodoo, to uzdrawiająca akupunktura!

      Usuń
    2. Ad. 3. Referendum, wg. Chłopaka Ś. (konfidenta).
      Ja to wiem(?) i Ty to wiesz(?) , co "Skubi"(TW "Kosk") podpisał w traktacie z RFN?
      No, proszę bardzo! Niepełnoletni Gender bez "małej matury" już w gimnazjum obsługiwała Bojana piersiówką! Po gimnazjum poszła do seminarium! Co zapodawała biskupowi, bo chyba nie mszalne wino?
      Sekielszczaki do roboty, kasa się szykuje na nowy film.
      Młot

      Usuń
    3. Podobno Skubi obiecał oddać Szwabom Malbork, ale nie wiem czy mają to na papierze...
      Gender nie był molestowany kościołowo!

      Usuń
    4. Kamień z serca!
      Czyli jest dziewicą.
      Kiedy i gdzie najbliższy wykład?
      Krzyżakom, nie Szwabom. Sprawa jest dograna, jak tylko Tusk...
      Młot

      Usuń
    5. A uzdrawia bez wieńczącego egzorcyzmu? ;)

      Usuń
    6. Leno, egzorcyzmy właśnie trwają... Wyraźnie je czuć w komentarzach.

      Usuń
    7. Młocie, Gender teraz jest prawiczkiem. Dziewicą staje się po godzinie osiemnastej...

      Usuń
    8. Jeżeli nie ma zaświadczenia od ginekologa, to tylko niezawisły sąd może taki stan rzeczy stwierdzić.
      Młot

      Usuń
    9. Kolega Podśmiechujek to stwierdza niezawiśle. Ma kompetencje, bo kiedyś spalił w piecu co Kodeks postępowania cywilnego.

      Usuń
  5. Referendum było sfałszowane
    3 razy AK, widziałem na własne oczy ...
    Młot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3 razy AK - 47? Jeżeli jest też amunicja, to można zaczynać rebelię!

      Usuń
    2. Polacy zostali już dawno rozbrojeni, rebelie, powstania itp. nieszczęścia narodowe( za obce piniendze) nie wchodzą w rachubę. Praca od podstaw, uświadamianie Polakom, jak ma wyglądać droga do wolności-ani Moskwa, ani Bruksela...
      Młot

      Usuń
    3. Praca od podstaw? Ja się wybieram na emeryturę, w nosie mam pracę od podstaw! Moskwę i Brukselę też olewam, jak się uspokoi to pojadę sobie nad Morze Martwe...

      Usuń
    4. No teraz, to nie tylko Morze będzie martwe w tych okolicach.
      Na emeryturze często, gęsto trzeba się nauczyć inaczej żyć.
      Chyba, że przedłużą wiek emerytalny ze względu na dobro narodu.
      Młot

      Usuń
  6. najchętniej to bym zagłosował, ale odpowiedział tylko na jedno z tych nowych pytań, na trzecie: TAK, rozwalić barierę graniczną i postawić nową, taką przyjazną dla rysiów, żeby mogły uprawiać miłość bez granic, bo wszystkie rysie wszystkich krajów to fajne koty i powinny się łączyć...
    ale to chyba nie jest za dobry pomysł w obecnych realiach, bo nikt tego mojego gestu nie pojmie i wyjdę na pisioka, a to obciach, sąsiedzi przestaną mi się kłaniać, szyby wybiją, opony poprzebijają i wrzucą przez parkan jakąś padlinę, do tego śmierdzącą...
    p. jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @PKanalia, o! To ja też miałabym w końcu na co głosować w referendum, bo na razie to albo 4xTAK (z dopiskiem "HAHA, i co teraz gamonie?", albo "Wóc powiedział, sama słyszałam"), albo "sorry, weźta se te kartkie i wsadźta se ... (tutaj wężykiem)".

      Usuń
    2. Gdzie Ty mieszkasz, Piotrze? Każdego podejrzanego o kaczyzm tak tam traktują? I nie boją się wieszać banerów Nitrasa na swoich parkanach?

      Usuń
    3. Moniko, 4XTAK? Czyżbyś chciała Orlen sobie kupić? A może LOT albo Lotto?

      Usuń
    4. Nie, ani TAK ani NIE, w ŻADNYM razie nie brać tej kartki!
      I dopilnować żeby to zaznaczyli!
      Tylko taka postawa spowoduje nieważność tej PISiej nieuczciwej zagrywki jaką jest TO referendum!
      A potem się można na spokojnie zastanawiać i nad płotem i wyprzedażą majątku państwowego. I wieloma innymi sprawami....

      Usuń
    5. to był żart, bo szczerze mówiąc to pojęcia nie mam, jakie poglądy polityczne mają moi sąsiedzi, więc myślę o nich pozytywnie, że są "nasi", czyli anty-pis...

      Usuń
    6. @Maria...
      wyluzuj... naprawdę myślisz, że mógłbym wziąć tą kartkę?... to się prosi o focha, LOL...

      Usuń
    7. @PKanalia
      Trudno, strzelaj, może jako przeżyję ... ;)
      Ludzie mają różne pomysły, a Monika tak to sugestywnie napisała ....
      Swoją drogą mam takie wrażenie, że w mediach trochę za mało wyraźnie się mówi, że tylko odmowa wzięcia tej kartki jest istotna dla obowiązywania referendum, a nie oddanie nieważnego głosu!
      Oddanie nieważnego głosu jest bardziej komfortowe, nie trzeba się tłumaczyć i pilnować komisji, a wielu może pomyśleć, że to na to samo wyjdzie. Nie wyjdzie!
      Brzydzi mnie ten PIS ... :(

      Usuń
    8. @Maria...
      w 89-tym Fedorowicz w spotach dawał wyraźne techniczne instrukcje, jak głosować, a że ten naród po części to debile (i tak jest do tej pory), to takich instrukcji potrzebował...
      ja z kolei z nieśmiałą obawą patrzę na wybory senackie... za mało jest podkreślone w mediach, że Pakt Senacki to taka chwilowa "partia" powołana na potrzeby tych wyborów... podam Ci przykład:
      w moim okręgu jest kandydat z partii, na którą do Sejmu bym w życiu nie zagłosował... jednak "nie chcem, ale muszem" nań zagłosować... ale obok niego jest kilku innych... i teraz ktoś mając dobre intencje, czyli "***** ***" i jednocześnie nie przepada za tą wspomnianą partią, więc zagłosuje na kogoś z tych bocznych sabotując cały projekt...
      nie wziąłem tego z sufitu, bo znam osoby, które tak właśnie chcą zrobić i ciężko jest je przekonać, jaki błąd planują popełnić...

      Usuń
    9. Z czego wynika ten wasz wstręt do udziału w referendum? I na czym polega nieuczciwość pisiej zagrywki jaką jest TO referendum?

      Usuń
    10. Boja,
      przeczytaj tak na spokojnie ostatni post Parrafrazy: http://leniwym-piorem.kao.pl/2023/10/08/referendum-pis-na-wode-i-fotomontaz/
      dla ułatwienia - masz bezpośredni link do tego bloga w swojej linkowni.
      Post w sposób skondensowany pokazuje jak to zostało dla wyborcy przygotowane.
      Zastanawiam się, czy przygotowywał to ktoś cyniczny i zły czy nieświadomy amator. I tak i tak niedobrze.
      Dla mnie TO referendum jest swoistą pułapką, z której nie mogę wyjść nieubrudzoną. Na dodatek poniżoną przez to, przecież także moje państwo.
      Wezmę udział w referendum źle, nie wezmę też źle ....
      Argumenty przedstawiła Parrafraza jw., ja także podpisuję się pod nimi ....

      Usuń
    11. Czytałem, Mario. Czytałem też wiele innych opinii na temat referendum. I już chyba wiem gdzie jest pies pogrzebany. Dlatego wezmę udział w referendum.

      Usuń
    12. Boja, Ty weźmiesz, ja nie wezmę, czyli referendum wychodzi jak na razie na O (zero!) .... I tak niech pozostanie....

      Usuń
    13. @Mario, spokojnie, żarcik taki (przecież nie będę tutaj toczyła poważnych dysput). Kiedy usłyszałam pierwsze pytanie "referendalne" (będące w gruncie rzeczy hasłem wyborczym, za które zapłacono znowu z kieszeni wszystkich wyborców), tak sobie pomyślałam: TAK. No i co teraz gamonie? Pytanie referendalne oznacza, że władza ma zamiar zrobić tak, jak wybrał naród. Czyli wobec tego, co planują gamonie? Chcą wyprzedać majątek i potrzebna jest im do tego moja zgoda? Dobra. Skoro takie postawili pytanie, a ja mogę wybrać (w końcu władza rozpisująca referendum musi być przygotowana na to, że wyborcy jakoś wybiorą, a władza wdraża wyniki wyborów), to oznacza, że PIS ma zamiar wyprzedawać majątek (jakbym nie wiedziała, że już to robi ... vide Orlen). Ale miało nie być poważnie ... ;)

      Usuń
    14. Wezmę udział w referendum i wyborach, ale to będzie zależeć od mojego humoru w tym dniu.
      Dobre samopoczucie jest najważniejsze, a którą nogą zwlekę się z wyra-nie wiem. Śpię w nogach i przy ścianie...
      Młot

      Usuń
    15. Mario, Ty nie weźmiesz, ja wezmę, czyli referendum wychodzi jak na razie na 50% nie na 0 (zero)... Ale tak raczej nie pozostanie...

      Usuń
    16. Moniko, niezależnie jak Naród zadecyduje w referendum to PIS i tak wyjdzie na swoje (o ile władzę utrzyma). Odpowiesz TAK - sprzeda majątek i zarobi, odpowiesz NIE - nie sprzeda majątku i na pewno nie straci na tym... Nasi górą!

      Usuń
    17. O tak Boja, nareszcie napisałeś prawdę, że to referendum to tylko taka nieuczciwa pułapka dla wyborców i beka przygotowana przez PIS. Bo niezależnie jak Naród zdecyduje w referendum to PIS i tak wyjdzie na swoje (sic) ...
      To na jakiego za przeproszeniem "wuja" jest robić takie referendum???
      Dlatego jedynym honorowym rozwiązaniem dla uczciwego wyborcy jest takie referendum unieważnić - przez niepobranie kartki referendalnej z zaznaczeniem tego faktu na liście. I tylko w taki sposób to można właściwie zrobić!

      Usuń
    18. @boja, to racja. Są przecież złodziejami i manipulantami. Dobrze rzekłeś. Czyli wychodzi na to, że należy nie brać udziału w referendum. W sumie, taki miałam zamiar, ale super, że rozumiesz mój punkt widzenia.

      Usuń
    19. Boja, niezależnie od tych procentów, to i tak na końcu ważne będzie rozstrzygnięcie zero-jedynkowe, referendum ma moc rozstrzygającą (1) albo nie ma (0).
      Ja będę "grać" na 0 ....
      ps. Z tymi "naszymi" procentami masz oczywiście rację. Tu się nic nie zeruje, tu każdy dokłada się do wyniku "swoich" ....

      Usuń
  7. Ogólnie to jest tak, że wielu nie znosi obecnych rządów, ale też obawiają się powrotu Tuska. A wygląda tak, że wyboru nie ma ... albo prawo , albo lewo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś mi się przyśnił powrót Tuska. Brrr... Całe szczęście, że sny spełniają się odwrotnie!

      Usuń
    2. No, nie... jeżeli będzie tak, jak dotychczas to ja to też czarno widzę. Te ich ustawy ośmiestające nas w świecie i będące przeciwko ich obywatelkom.
      To jest bardzo konserwatywny rząd, dla starszych, prawidłowo po chrześcijańsku ukierunkowanych ludzi.
      A młodzi, ci z inaczej ukształtowanym światopoglądem jeżdżą. Widzą, że może być inaczej i spierniczają. Bo czego mają oczekiwać?

      Usuń
    3. W Polsce nie ma czegoś takiego jak " po środku".

      Usuń
    4. Aniu, co Ty piszesz?
      "prawidłowo po chrześcijańsku ukierunkowanych ludzi."
      No ładnie mi prawidłowo ukształtowanych?
      To po chrześcijańsku jest popierać rząd, który na każdym kroku kłamie, dzieli naród, wznieca nienawiść, bez umiaru doi państwo czyli okrada współobywateli itd.?
      Przecież jeśli człowiek widzi zło i nie reaguje to sam staje się złoczyńcą ....
      A jak się "pięknie" tłumaczą PISi zwolennicy? Może i elity PISie kradną, ale się chociaż z nami dzielą ....
      Czy to nie jest zakłamanie połączone z głupotą?
      Mądry człowiek wie za czyje pieniądze kupuje PIS swoich popleczników, głupi się cieszy, że się z nim dzieli .... :(

      Usuń
    5. "Mądry człowiek wie...", ale kto nim jest, to konkretnie nie wiadomo. Ostatnio pisałaś o wielu "mądrych", teraz ostał się ino jeden- namaszczony i ochrzczony?
      Nadal tolerowane jest działanie "crossowe" stosowane przez "krzyżowców" dla "zabawy"?
      Młot

      Usuń
    6. Mario, Ty czujesz się widocznie prawidłowo ukierunkowanym ( po chrześcijańsku) obywatelem, ja zaś kiedy wchodzę w dyskurs z co poniektórymi chrześcijanami ( braćmi w wierze) tracę rozeznanie, czy to oni prawidłowo , czy nie prawidłowo... normalnie sieczka.

      Usuń
    7. Nie, no skąd znowu takie dylematy...
      Specjalnie dla Ciebie zmieniam to mądry człowiek na mądrzy ludzie ....
      Ostatnie zdanie teraz więc otrzymuje brzmienie:
      Mądrzy ludzie wiedzą za czyje pieniądze kupuje PIS swoich popleczników, głupi się cieszą, że się z nimi dzieli ....
      Lepiej?
      Taż napisałam - mądrzy ludzie WIEDZĄ, czyli są to tacy, którzy mają wiedzę ... ;)
      Nie rozumiem ostatniego zdania z T/komentarza. Kto, co kiedy i jak .... Ale nie musisz tego mi tłumaczyć, sprawa nie jest warta kliknięcia w klawiaturę, a co dopiero zajmowania myśli ....

      ps. co studiujesz?

      Usuń
    8. Młot, komentarz wyżej z godz. 14:04 był do Ciebie, przepraszam, że bez adresu ...

      Aniu,
      To nie takie proste, że właściwie ukierunkowana ... :)
      Wprost przeciwnie, jestem jednym wielkim chaosem i niepewnością, ale fałsz wyczuwam intuicyjnie i szukam jakichś stałych punktów odniesienia i zakotwiczenia.
      Jeśli przyjmuję za Pismem św., że ojcem kłamstwa jest szatan, a równocześnie widzę, że rządzący kłamią, zaś kiedy się ich poprosi o wyjaśnienie, to sięgają do argumentów z d. wziętych, to nie mogę przecież obdarzać ich zaufaniem i popierać.
      Spokojnie Aniu, odpowiedzi musisz szukać w sobie bazując na wiedzy, doświadczeniu i wierze (Pismo św.) oraz ciągłym rozwoju. Bo tylko z naszych wyborów będziemy kiedyś sądzeni i nawet jeśli się myliliśmy mimo dołożenia starań w dążeniu do prawdy, to będziemy usprawiedliwieni. ;)

      Usuń
    9. Mario
      Mądrzy, czy głupi-w takich kategoriach nie oceniam ludzi...
      "Cross" Chodzi o te komenty krzyżowe, czy jak tam zwał. Klasyczka określiła to swoisko-"w..........e się między wódkę a zakąskę".
      Jedni mogą, drudzy mają pretensje. Ogólnie to "krzyżowcy"...
      Dopiero zaczynam studiować...
      Np. islam, ale nie znam arabskiego. Warto poznać co tak naprawdę czeka nas z Zachodu...
      Z przyjęciem chrześcijaństwa mieliśmy chociaż wybór, ale Mieczysław, syn Siemomysła ....
      Szkoda, że wtedy nie zrobili referendum, albo wiecu...
      Młot

      Usuń
    10. Wiecowali.Wiec to najstarsza forma uprawiania polityki u plemion słowiańskich. Zbierała się starszyzna plemienna, ówczesne elity. Rada puchaczy, ale bez kolorowych piórek w tyłku jak dziś.

      Usuń
    11. Jakby się uparł, to była pewna forma demokracji bezpośredniej i większość decydowała. Nie było partiokracji.
      Dopóki nie wybrano wodza...
      Pierwszym był Lech-nie był elektrykiem.
      Młot

      Usuń
    12. Aniu, rząd jaki jest - każdy widzi. Moim zdaniem nieśmieszno i straszno zrobi się gdy Tusk powróci do władzy... Tfusk, na psa urok!

      Usuń
    13. Mario, znowu ta dyżurna lista antypisdzielskich banałów? Przecież już dawno mówiłem Ci, że znam ją na pamięć... Piszesz, że fałsz wyczuwasz intuicyjnie... Ale chyba nie każdy fałsz Ci przeszkadza. Może z fałszem jest jak z cholesterolem, dzieli się dobry i zły?

      Usuń
    14. Znasz Boja i co z tego wynika? Nic nie wynika, nawet nie podejmujesz rzeczowej dyskusji, bo Ci w zupełności wystarczy owo " Tfusk, na psa urok!". heheh (nieco sardonicznie)...

      Usuń
    15. Chcesz rzeczowej dyskusji, Mario? Proszę bardzo: PIS nie doi, nie kłamie, nie dzieli i nie sieje nienawiści. Wszystkie te brzydkie rzeczy robi totalna opozycja. I co odpowiesz na taki prawie niesardoniczny argument?

      Usuń
    16. PIS nie doi - rzeczywiście nie doi, wystarczy sięgnąć do prezentowanych niedawno list (kilkudziesięciu!) milionerów, którzy owych milionów dorobili się w ostatnim czasie na majątku z większościowym (a więc decyzyjnym!) udziałem państwa .
      Jakoś na swoim nie bardzo im się to dotychczas udawało.

      PIS nie dzieli i nie sieje nienawiści - jasne, te wszystkie ostatnio świnie, zdrajcy narodu i wiele innych to przecież język najczystszej bezinteresownej chrześcijańskiej miłości ....

      PIS nie kłamie - tu się poddaję, bo tego jest tyle, że bloga by zabrakło, a z tego i tak nic nie wyniknie ....
      Zwyczajnie szkoda mojego i Twojego czasu ... heheh (już bardziej wesoło) .

      Usuń
    17. Mario
      te Twoje antypisdzielskie uwagi nie mogą już być bardziej pisdzielskie nawet dla zagorzałych tuskszwanców. Musiałem się zachować, jak typowy "krzyżowiec".
      Młot

      Usuń
    18. Młot, ???
      Skoro musiałeś, to się zachowałeś .... :(

      Usuń
    19. Mario, uczciwie pracują - zarabiają miliony, bo im się należą... Nie, nie dam rady takich rzeczy pisać...
      Poddaję się, Mario!

      Usuń
    20. Boja, dobry żart z tą uczciwą pracą, naprawdę. :))
      Wyobrażasz sobie uczciwą pracę " na etacie" za kilkaset, albo nawet "tylko" kilka-(skromnie tak powyżej 5 to "kilka")-dziesiąt tysięcy zł miesięcznie???
      Zarabiają miliony, bo im ktoś tyle przyznał, więc biorą .... Hojnie przyznał, bo nie ze swojego przyznawał ...
      A z wykonanej roboty raczej nie rozlicza, wystarczy, że jest "swój". No chyba, że się już zrobi jaki głośny, na większą skalę skandal, to ewentualnie przesunie się "milionera" na inne stanowisko.
      Sami wybitni specjaliści, tylko jakoś "świat" się na nich poznać nie może i nie "podkupuje" ani Nobla za osiągnięcia nie daje ...

      Usuń
  8. Racja.
    PO-PiS to skręt w lewo...
    Wybór jest, od tego są wybory...
    To zależy z której strony się patrzy i co chce się widzieć.
    Młot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym chciał zobaczyć wreszcie UFO! Tylko żeby na badania mnie nie wzięli, bo jestem trochę wstydliwy...

      Usuń
    2. A ja nie chciałem, ale zobaczyłem, taki plakat
      "Die deutsche einheit ist vollzogen, aber noch nicht volkommen".
      Jestem młody, jeżdżę i widzę. Nie mam gdzie spierdolić, czekam. Jak przyjdą to mnie wyzwolą?
      Młot

      Usuń
    3. To co im jeszcze brakuje, tym Niemcom? Korytarza jakiegoś?

      Usuń
  9. Żyć jakoś trzeba i nieważne jak reżim będzie się nazywał.

    OdpowiedzUsuń
  10. albo wuc , albo buc.
    Młot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak WC , i tak.
      Żeby tylko wody nie zabrakło z "Czajki"...
      Młot

      Usuń
  11. A ja myślałam, że w referendum to ciagle te same pytania od lat padają...No nie, jakieś nowe mają być w 2023 i do tego 4 a nie trzy. Pewnie nastepnym razem bedzie ich 5...
    A testy wyboru przeważnie mają 3 odpowiedzi....a tu tylko dwie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dwie tylko. Po kawałku odbierają wolność wyboru...

      Usuń
  12. Albo się idzie na referendum i wybory, albo nie.
    Nie mogę się doczekać, jaki % wyborców skorzysta z prawa i nie weźmie udziału w spełnieniu "obywatelskiego obowiązku", do którego to, będą teraz nawoływać i brać pod włos obywateli.
    No i się zobaczy po podliczeniu głosów, kto chce podmianki, komu zwisa, a komu zależy na prawdziwych zmianach. Potem te % przeliczymy na liczby i podsumujemy-jak tam jest z naszą "świadomością obywatelską"-dojrzeliśmy do decydowania o przyszłości Polski, czy nie.
    Młot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Polska ma jakąś przyszłość? Jest o czym decydować? Podobno koniec świata ma być...

      Usuń
    2. żeby polska była polska.
      znów w tyle jesteś Bojo, dziś Debata. pisowcy nic nie mówia, nie obwieszczaja, przekladaja, widac, że zestrachani, byleby nie za duzo obywateli zobaczyło porazke mateuszka kłamczuszka, choc ile ta debata jest warta skoro regularny kłamca reprezentuje pis? tyle co nic, pytania będa tendencyjne, jak w referendum...
      no ale partie ktore nieisynieja sie objawią. ludzie zobacza. że jest jeszcze ktos poza pisem i diabłem Tuskiem )))

      Usuń
    3. Spodobał mi się Krzysztof Maj. Jeżeli nie byłbym wyznawcą Kaczora to zagłosowałbym na bezpartyjnych samorządowców.

      Usuń
    4. Mnie zabrakło w debacie przedstawiciela PJJ;
      nie wiem dlaczego nie wzięli udziału ?

      Boja > miłość do Kaczora?
      a moja Ci już nie wystarcza???

      D. Tusk był bardzo zestresowany;
      jakby nie przygotowany;
      Maj wydawał mi się spięty i taki ...nijaki :)
      Wielgus na litość brała i coś tam obiecywała;
      chyba "piłowanie" Kościoła;
      Hołownia udawał pewnego siebie
      zrobił wrażenie, bo...- się nie rozpłakał;
      Bosak niby merytoryczny; ale...
      "w nierealny wierzysz świat;
      świat którego nie ma;
      gwiazdki z nieba nie dostaniesz
      i zapłaczesz nieraz" [ z Hołownią do wtóru].
      czy kogoś pominęłam???

      Usuń
    5. Zapewne PJJ nie zarejestrowała list we wszystkich okręgach. To był warunek uczestnictwa w debacie.

      Mój związek z Kaczorem jest trochę toksyczny. Z Tobą, Aisab, jest całkiem inaczej!

      O Morawieckim nie wspomniałaś.

      Usuń
    6. Do wyboru
      Potęga wiary,
      albo
      wiara to potęga.
      Niby...
      to samo.
      Wierzę, że oddadzą mi te 300 milijonów, puszczą złodziei w onucach i zostanę Japończykiem.
      Nic o nadziei, ani o miłości do matki.
      Młot

      Usuń
    7. @ Boja> popatrz: o Morawieckim nie wspomniałam,
      a to skucha :)
      jemu notkę na swoim blogu poświęciłam;
      więc nie chciałam się powtarzać, aby mi nie przypisano;
      że się w nim podkochuję;
      bo ja...Boje miłuję :) :) :)

      Usuń
    8. A ja Genderową...ukochałem.
      i nikt mi nie wmówi, że ma brodę, jej się tylko bóbr do góry przesunął. Mnie to nie stanowi. Jedno i drugie można ogolić.
      Młot

      Usuń
  13. No, proszę.
    Jednak pieśń Pietrzaka nadal tkwi w pamięci!
    Polska dla Polaków, bo to nasza Ojczyzna jest.
    Debata? Wielkie mi ci mecyjum-trumbole przed ekrany - ile kosztuje kilogram jabłek? Jak odzyskać suwerenność Polski? Bez odpowiedzi...
    Młot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Się spotkała w studio wiara
      Wystrojona na bogato
      By zanudzić
      By zanudzić
      By zanudzić nas debatą!

      Usuń
  14. Wrażenia, tak na gorąco Tusk wypadł tragicznie.Nie dość,że w tej białej koszuli wyglądał jak wypuszczony ze szpitala albo chłop małorolny w płóciennej koszulinie to jeszcze rozdygotany, chaotyczny i ględzący. Hołownia się jakoś nie popłakał,lewaczka brała na litość. Bosak atakował,żeby odebrać głosy pisowi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za to Maj wypadł dobrze.
      Wiwat Maj
      Krzysztof Maj
      Dla Polaków (nie potrafię znaleźć rymu)...

      Usuń
    2. dla Polaków w to mi graj,
      wiwat Maj,
      nie pękaj,
      i totalnych dojeżdżaj.

      Usuń
    3. No pewnie, w białej koszuli Tusk "wypadł tragicznie." Co innego gdyby przyszedł w dwóch różnych butach czy skarpetkach ...
      To niewątpliwie byłby ten właściwy szyk i elegancja .... Ach i och!

      Usuń
    4. Tak, wyglądał jak weselnik po całonocnej zabawie z przypiętym kotylionem.Jąkał się i nie odpowiedział na żadne pytanie.

      Usuń
    5. Odpowiadał, odpowiadał, tyle, że nie każdy jak widać był w stanie zrozumieć o czym mówił. Pewne sprawy dla niektórych ludzi są chyba zbyt skomplikowane, choć wydawałoby się, że takie proste ...
      Może i weselnik po całonocnej zabawie, ale jednak nie stchórzył i udział w debacie wziął ...
      Nie tak jak inni wielcy przywódcy i zbawcy narodu ....

      Usuń
    6. on miał na pytania wyjeb..e on tam poszedł z krużganekiem oświaty dla pisowskiego narodu

      Usuń
  15. Tusk najlepiej wypadł z Polski...,
    ale carvasz znowuż wrócił.
    Miał na białym kuniu, ale tylko koszulinę(chyba z popeliny?) mu dali po Manfredzie -tu uzupełniam fakty pewne i przypuszczenia dodaję...
    Młot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z dużej chmury; mały deszcz;
      debata...debata i po debacie;
      -czy jeszcze jakieś pytania macie-
      zapytał D. Tusk; bo...
      poczuł niedosyt;
      więc teraz chciałby powtórki z...
      rozrywki [debaty] ale już tylko
      z Morawieckim i Kaczyńskim.
      Czy wolno tak lekceważyć pozostałe
      komitety???

      Usuń
    2. Łukasz Kaca, ekspert od mowy ciała i wystąpień publicznych.
      Co rzuciło mu się w oczy u Donalda Tuska?
      — Przede wszystkim silny stres !

      Usuń
    3. Hanno, co oznaczą te trzy kwadraciki?

      Usuń
    4. Aisab, gdzieś czytałem, że Tusk nie jest przyzwyczajony do odpowiadania na rozkaz. On jest stworzony do wielkich debat w których wodzi rej... Pewnie dlatego był taki wkur.....

      Usuń
    5. Tusk wypełnia rozkazy li tylko "panów" niemieckich,
      którzy go do Polski wysłali aby tu zrobił rozpierduchę.

      Usuń
    6. że wam gemby nie odpadną od napier....na Tuska. to jest chore leczcie się pisdzielce.

      Usuń
    7. Napierda..sz gembą o klawiaturę?
      Młot

      Usuń
  16. Mam niesmak po tej pseudodebacie , w życiu nie widziałam czegoś równie niedebatowego i ustawionego. A Ty jak sadzisz Bojo? pinokio wyjątkowo chamski...no i znał pytania. Pytania z tezą, dłuższe niż przewidywany czas odpowiedzi, powtarzane dwa razy, żeby sie utrwaliły widowni pisowej...pytania dotyczące pseudoreferendum zresztą. Opozycja wypadła świetnie no i poinformowała wyznawców o sprawach o których w życiu nie słyszeli. tyle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś mi się tu nie klei, NLS... Dlaczego jesteś zniesmaczona, skoro opozycja wypadła świetnie?
      Wszyscy znali pytania. Nawet ja wiedziałem jakie będą pytania jak tylko zobaczyłem dziedziny w których będą zadawane.

      Usuń
    2. bo opozycja zawsze wypada świetnie, niezależnie od tego jak pisdzielce obniżają loty

      Usuń
    3. Szczególnie świetna jest Lewa Pudernica, odkąd Prawa Broszka przeniosła się do europejskich "elit".
      Młot

      Usuń
  17. Debata mnie nie porwała, dziennikarze czasowo "debatowali" najdłużej i dość tendencyjnie ....
    Zresztą jaka to debata, to zwykłe odpytywanie z bardzo ograniczonym czasem na odpowiedź.
    Dla Tuska ta minuta to było niekiedy trochę zbyt mało czasu, mówił jakby się dopiero musiał zastanawiać nad tym co chce powiedzieć.
    Pewne novum dla mnie stanowił przedstawiciel samorządowców. Nie było przedstawiciela komitetu PJJ, wie ktoś dlaczego?
    Nie jestem taką optymistką jak NLS o tym poinformowaniu wyznawców, oni są jednak dość odporni na informacje ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekałem w napięciu na debatę. Liczyłem, że po niej nic już nie będzie takie same... Przeliczyłem się. Ale nic to - my zorganizujemy nową debatę w salonie Mikołaja Miki. Może zaprosimy też PJJ. Kto tam jest najważniejszy?

      Usuń
    2. Porządny gość z niego- słyszałem co nie co.
      Wątpię, czy będzie chciał przyjść osobiście, ale zrobiłby trochę porządku w waszym salonie. Takich nam potrzeba!
      Młot

      Usuń
    3. Rafał Piecha - Prezydent miasta Siemianowice Śląskie> początkowo działał w Platformie Obywatelskiej, z jej listy w 2006 kandydował do rady miejskiej.
      Czy zapoznaliście się z programem partii PJJ?
      koncentruje się na szkolnictwie;
      ale... czy to najważniejsza gałąź naszej gospodarki?
      może w czasach pokoju; ale nie można tracić
      z pola widzenia WOJNY... także tej hybrydowej.
      PJJ może uzyskać poparcie RAŚ;
      wówczas grozi nam rozbicie dzielnicowe;
      dla mnie to niby korzystne rozwiązanie,
      lecz czy byłoby dobre dla Polski?

      Usuń
    4. RAFAŁ PIECH [nie Piecha] gryfny karlus;
      Gryfny Karlus to je po polsku przystojny chłopak.

      Usuń
  18. Kabaret, nie debata.
    Lewa Puderniczka, Wazon i Dzbany. Jeden Konkreciak.
    Nikt nikomu nawet nogi nie chciał podać.
    Konferansjerka nudna.
    Młot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale 2zł chcieli podawać!

      Usuń
    2. Jedni mówio,że Morawiecki schował do kieszeni, a niektorzy,że Tusku się wracał do studia po to 2 zł;) I komu tu wierzyc?!
      Oba chytrusy.;)

      Usuń
    3. Inflacja?
      I pomyśleć, że Trzaskowski zadowolił kiedyś kobiecinę dwudziestogroszówką?
      Młot

      Usuń
    4. Nie chcieli, tylko chciał, Morawiecki niby te 2 zł dać, ale schował do kieszeni, własnej! Przecież wszyscy wiedzą, że to była lipa, bo to kłamczuch jest nie z tej ziemi ....

      Usuń
    5. Pinokio pamiętał o 2 zł dla Tuska , byle nie zapomniał na ile zadłużył mój ukochany kraj.
      Tusk zamiast miski ryżu powinien zaproponować pełen wazon niemieckich szparagów.
      Reszta Dzbanów z pustego nie naleje nikomu.
      Po Puderniczce niczego konkretnego nie należało się spodziewać.
      Bosak z wyróżnieniem, był ogolony i wreszcie dostał te swoje upragnione 7 min.
      Ja tam życzę Boi pełen dzban żubrówki podczas salonowej debaty, my mieliśmy swoją w piwnicznej izbie-udaną. "Pękły" 3 flaszki żubrówki pod sok pomidorowy, boczek i kołpaki w occie. 2 paczki papierosów poszłooo z dymem=38 zł.
      Przyznaję się bez bicia, że w tej debacie rozpoznałem tylko Gozdyrę, bo Olejnik chyba przebrała się za niejakiego Rachonia(Cętkiewicza?)?
      Całą relację znam z drugiej ręki, ale trzeba się orientować w tak istotnych sprawach. Nie było nikogo z pokolenia JP?
      Młot

      Usuń
    6. A dlaczego się wypowiadasz jak nie wiesz, zatem kto jest kłamczuchem? Na pewno schował do kieszeni? Oto nagranie, że jednak nie schował.A lipa to była przy okazji afery Amber Gold jak zeznał pewien Józef Bąk.
      https://twitter.com/D_Tarczynski/status/1711677444275532030

      Usuń
    7. Chyba jednak Morawiecki o tych długach zapomniał.
      Swoją drogą tylko Bosak o tym przypomniał, ale spłynęło to po wszystkich jak woda po kaczce ...
      Nie wiem czy dobrze zapamiętałam, ale mówił chyba o ponad 400 miliardach zł potrzebnych w przyszłym roku na samą obsługę zaciągniętych przez PIS długów i te obietnice ...

      Usuń
    8. To ten Bąk Józef, co miał pełną reklamówę 2-dwu złotówek?
      Sprawę wyjaśnił Kuń, to był Bąka całodzienny zarobek na lotnisku, w klozecie. Kasę można robić na wszystkim.
      Młot

      Usuń
    9. No rzeczywiście coś Morawiecki położył na pulpicie Tuska, choć nie wiadomo co to dokładnie było. Są jakieś nagrania potwierdzające, że to było właśnie owe 2 zł?
      Za to była wyraźne stwierdzenie, że Tusk się po te 2 zł do studia wrócił.... Czy to także jest filmowo udokumentowane???

      Usuń
    10. Wrócił się z tym wazonem od Putina?
      Młot

      Usuń
    11. Naprawdę nie łapiesz żartu?!

      Usuń
    12. Młot, przybij piątkę;)

      Usuń
    13. Łapię, śmieszą mnie zwłaszcza te bezpardonowo bijące w Tuska i opozycję ...

      Usuń
    14. Hey Hanno!
      A co zresztą.... oprócz piątki?
      Młot

      Usuń
  19. https://www.facebook.com/NajwiekszeOdszkodowaniaUK/videos/6786648178085580/?app=fbl

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie mam już siły tutaj walczyć... Uciekam na nowszy post!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz. Samymi faktami tutaj walimy- jako i ty 🙃🤣

      Usuń

UWAGA! Skasuję każdy komentarz w którym znajdę choćby cień ataku ad personam na innych Gości tego blogu! Proszę nie odpowiadać na takie komentarze - odpowiedzi też będę kasował.