wtorek, 10 października 2023

Debata

 Jak zwykle siedzieliśmy w salonie Mikołaja Miki łaknąc trochę jak kania dżdżu. Tylko Leming nie łaknął, bo bawił się małpką i to on odezwał się znienacka:

- Słyszeliście? Debata była!

- No była... - Boja niemrawo wzruszył ramionami. - I co z tego?

- Bardzo blado wypadła... - Dodał Normalny.

Niespodziewanie Mikołaj Mika zerwał się z fotela!

- Cisza!... Cisza!... Cisza!... - Uciszył nas wzorując się na Kołodziejczaku. - Cicho!... Ja mówię! Publiczna nie potrafi organizować debat. My zrobimy debatę... Lemingu, masz serduszko?

- Mam, zostało mi jeszcze z Marszu Miliona Serc...

- No to będziesz Tuskiem! A ty, Boja, wcielisz się w Morawieckiego...

- Nie chcę być Morawieckim! - Sprzeciwił się Boja. - Chcę być Kaczyńskim!

- Dobra, będziesz Kaczyńskim. Tusk marzy o debacie z Kaczyńskim. Spełnimy jego marzenie...

- A nie mogę ja być Tuskiem? - Nieśmiało zapytał Kolega Podśmiechujek. - Przyda mi się dwa złote...

- Nie! Zresztą Morawieckiego nie będzie, a Kaczor ma węża i dziurę w kieszeni, nic nie dostaniesz... Będziesz Rafałem Piechem z PJJ. Dowiedz się kim on jest i co to za partia...

- A w dupę mnie pocałujcie! - Podśmiechujek pokazał fakju. - Mam gdzieś taką debatę! Jadę do Przysuchy... albo w kieleckie!

- No trudno... - Mikołaj z rezygnacją machnął ręką. - Na naszej debacie też przedstawiciela PJJ nie będzie... Teraz Hołownia... Zdaje się, że on jakieś konszachty z religią miał... Bracie Ladaco, odegrasz Hołownię!

- Wkluczone! - Brat Ladaco zdecydowanie pokręcił głową. - Ja do polityki nie mieszam się!

- No nie bądź taki... Powiesz tylko co łaska, a na debacie będzie niemałe co nieco...

- Chyba że tak... No to zgadzam się... - Tym razem Brat Ladaco pokiwał głową. - Hołownia to jest ten Szymuś, którego śmieciarka straszyła czając się na niego na trzecich drogach?... Dam radę!

Mikołaj Mika popatrzył przenikliwie na Dziada Śmietnikowego.

- Co? - Zaniepokoił się Dziad.

- Masz grzywkę całkiem jak Joanna Scheuring - Wielgus... Chociaż ona nie czesze się "na pożyczkę"... Wiem, że jesteś starym komuchem, ale na debacie będziesz reprezentował Nową Lewicę!

- Nie ma sprawy... - Zgodził się Dziad Śmietnikowy. - To dla mnie pryszcz! Ja znam programy wszystkich partii. Nie tylko te jawne, również te tajne!

- Profesorze, co po polsku znaczy gender? Czy na potrzeby tej notki można uznać, że gender = maj?

- Można, czemu nie...

- No to zostajesz Majem Krzysztofem i będziesz odpowiadał za Bezpartyjnych Samorządowców.

Mikołaj Mika pomyślał chwilę, odetchnął z ulgą i rzekł:

- No to mamy komplet!

- A ja? - Oburzył się Normalny. - Co? Od macochy jestem?

- Aaaa... Bo jeszcze ty jesteś... - MM przypomniał sobie o Normalnym. - No trudno... Jednak zaprosimy przedstawiciela PJJ na debatę. Tym razem Piech nie będzie miał pecha!

Patrzyliśmy na Mikołaja z podziwem, a on zwilżył gardło i kontynuował: 

- Ja poprowadzę debatę. Wszystkim zadam siedem pytań, każde z innej ważnej dziedziny...

- Które to, te ważne dziedziny? - Zapytał Boja.

- No które? Nie wiesz?

- Papu, spanie, piciu, bara bara, kasiorka, zabawa i wypoczynek?

- Zgadza się... Odpowiadać macie jednym, małozłożonym zdaniem... Nie mam zamiaru przez minutę słuchać ględzenia za każdym razem... Kolejność odpowiedzi będzie losowana... To wszystko!

Nagle do salonu wpadł Kolega Podśmiechujek.

- Chodźcie szybko! - Wrzasnął radośnie. - Właściciel sklepu przewiduje zwycięstwo opozycji. Tak jest tego pewny, że już od dzisiaj pozwala na zeszyt kupować!


NASTĘPNEGO DNIA RANO

Mikołaj Mika był wściekły i od razu się wydarł:

- O nie! Nie będziecie mi tu dzisiaj łaknąć jak kania dżdżu! Dlaczego nikt mi wczoraj o Bosaku nie przypomniał? Pominęliśmy Bosaka! Jak tak można? Tak się nie godzi!

- Uspokój się, Mikołaju... - Normalny łagodnie usadził Mikę na fotelu. - Bosak to taki nadęty młodzieniec jest. Po co nam Bosak? Lepiej z Konfederacji zaprośmy Korwina... Korwin jest obleśny, wredny, złośliwy i taki raczej mądry inaczej... Całkiem jak nasz Kolega Podśmiechujek... 

Mikołaj Mika natychmiast się uspokoił. Przeszył Podśmiechujka wzrokiem i rzekł:

- Tym razem nie wywiniesz się, Kolego... - Na debacie odstawisz Korwina - Mikke! Nawet nie musisz się starać, tylko bądź sobą...

- Bądź sobą? - Zdziwił się Boja. - Skrajna prawica i lewicowe hasło?


93 komentarze:

  1. W ogóle mnie to nie śmieszy. znów jesteś w tyle Bojo, dziś już nie pseudodebata ale odejście generałów jest na topie. panowie z nominacji pis pierdykneli papierami, bo mają dosyć tego cyrku oraz przewidują wyniki wyborów i nie chcom do pierdla.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Generały odeszli właśnie po to. Żeby debatę przyćmić. Nie będą mi dyktować czym mam się interesować.

      Usuń
    2. Próżny żal, już są nominowani nowi gen. Kukuła i Klisz.

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    6. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    8. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    9. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    12. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    13. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    15. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    16. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    17. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    19. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    20. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    21. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    24. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    25. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    26. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    27. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    28. Nie no, nie mam już siły... Dlaczego chcecie obrzydzić mi blogowanie? Kasuję wszystkie komentarze w tym wątku!

      Usuń
    29. Poczułem krew! Teraz będę wywalał każdy komentarz zawierający choćby cień ataku ad personam!

      Usuń
    30. Boja, przestajesz być wiarygodny, ale to chyba zwisa ci co nie? Ad personam, usuiesz

      Usuń
    31. Jak dla mnie - za pozno.

      Usuń
    32. Dlaczego przestaję być wiarygodny? Z ciekawości pytam, zanim usunę...

      Usuń
    33. bojo, podpuszczają ciebie. zwyczajnie nie będzie można tu przyjść anonimowo i natłuc przeciwnika. wyśmiać i obrazić. w zasadzie, to wszędzie już zasieki ...

      Usuń
    34. Jakie wyśmiać? Rada była dla Aisab- rada, a nie wyśmiewanie. Boja ma widać kłopot z rozróżnianiem przesłania.

      Usuń
    35. Ależ się w Boi obudził straszny stwór, poczuł krew i siecze na oślep równo winny niewinny ....
      Ratuj się kto może ....

      Usuń
    36. Nie bedzie mozna wysmiac i obrazic. Mozna sie pociachac z rozpaczy. To dokad mam pojsc ????

      Usuń
    37. w sumie też jestem oburzona odpowiedzialnością zbiorową. bo ja ja też tylko radziłam aisab ;-)

      Usuń
    38. Ten komentarz nie został usunięty przez administratora bloga.;)hi,hi

      Usuń
    39. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    40. @Anonimowy z 10:37. Wyciąłem. Zdziwiona/y? Napisałem wyraźnie: "choćby cień ataku ad personam". A ja, wyobraź sobie, potrafię odróżnić prawienie komplementów od cynicznej szydery.

      Usuń
    41. Tak ogólnie... Jaja sobie ze mnie robicie? Nie szkodzi...
      Żart autorstwa W temacie jest super!

      Usuń
    42. O...dziękuję, czasem mi się coś wypsnie niechcący.
      Usunięty komentarz akurat zdążyłam przeczytać, ale chwilowa kurza pamięć wyjaśnia wszystko...

      Usuń
    43. O przepraszam Boja, ale mnie proszę z tego niewypowiedzianego "wy" wyłączyć. Ja sobie z Ciebie jaj nie robię, przeciwnie sama czuję się "w jajo zrobiona". :(
      Nie dość, że we mnie ciśnięto "wszechmogącym Tuskiem", nie dość, że nazwano w całości z pozostałymi chamskim towarzystwem, to jeszcze Ty zastosowałeś odpowiedzialność zbiorową i wyciąłeś (prawie) wszystkich z owego towarzystwa jak leci....
      Czy naprawdę ktoś tak znowu brutalnie atakował ad personam? Czym, jakimi słowami?
      Czy to ktoś z nas "wyciętych" napisał: "chcecie naparzanki? To będziecie mieli naparzankę". I jak napisał, tak zrobił ...
      Oczywiście Boja, to Twój blog, Twoje prawa i Twoje upodobania.
      Jednak trochę szkoda, że tak to się zakończyło ....

      Usuń
    44. Jeżeli ktoś czuje się pokrzywdzony to może podać mnie do TSUE albo do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka. Do polskich sądów nie radzę chodzić, bo jeszcze nie do końca są zreformowane.

      Usuń
    45. Heheh, do sądu "nie do końca zreformowanego" iść...
      Żeby jeszcze jaką reklamę (jak przykładowo PIS "Zielonej granicy") tej jawnej niesprawiedliwości zrobić?
      Nie ze mną te numery B.

      Usuń
  2. Bojo, a czy ten Dziad Śmietnikowy musi się tak nazywać nieapetycznie. Wiem, że to komuch, ale nie mógłby być Dziadosławem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez Dziada Śmietnikowego salon MM straciłby na splendorze. Dziadosław nie potrafiłby tak pięknie stołu świątecznego ustroić!

      Usuń
  3. Nie macie bosaka?
    Młot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sami nie wiemy jak to się stało, że bosak zniknął... Kurde, przyjdzie inspekcja ppoż i mandat nam wlepi... Albo nawet grzywnę!

      Usuń
  4. Taka debata bardziej o moralności, bo pisiory mają pod kołdrę zaglądać? Z kim mieszkasz, z kim śpisz, czy oglądasz filmy od lat 18 i takie tam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Debatę o moralności organizuje Dobra Kobieta. My z tym nie mamy nic wspólnego, odcinamy się od takich rzeczy!

      Usuń
  5. Gdzie będą ogłoszone te pytania? Żadnej poprawności politycznej!
    Interesuje mnie szczególnie pytanie związane z kwestią bara bara.
    Liczę na fachowe wypowiedzi, a nie jakieś tam dygresje i niedomówienia związane z płciami. Precz z dyktaturą hetero i tematami tabu-prosto z mostu-kto kogo, za ile?
    Młot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytania będą ogłoszone na debacie, nie wcześniej. Żeby usłyszeć te dotyczące bara bara musisz najpierw udowodnić, że skończyłeś 18 lat!

      Usuń
    2. A guzik ...
      16 mam już dawno
      Żądam konkretów dotyczących debaty-data, godz. itepe, kuzynka(16 lat) też jest zainteresowana. Jak się zapobiega itd.-debata ma być edukacyjna, czy takie pierdzenie chrzanem, jak to zwykle bywa.
      Młot

      Usuń
    3. Chyba zmienimy temat debaty. Może będziemy debatować czy "afera 2zł" jest aferą pisdzielską czy aferą platfusiarską...
      Ważne jest by wyjaśnić kto zajumał 2zł!

      Usuń
    4. Przydałby się jakiś motyw muzyczny przed debatą.
      Może "Kto ukradł kiszkie"?
      Macie zespół zgrany, Gender solo, Podsmiechujek na włosiance, ktoś na organach...
      Młot

      Usuń
  6. Jedno zdanie może być wielokrotnie złożone, więc to jak z deszczu pod rynnę;-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie grozi, Jotko. Mikołaj Mika ma prawo w każdej chwili postawić kropkę!

      Usuń
  7. Ej, a gdzie Bosak? Nie żebym tęskniła, czy coś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bijemy się w pierś, zapomnieliśmy o Bosaku... Ale wstyd! Trzeba chyba zrobić dopisek.

      Usuń
    2. A nie lepiej Mentzena wpuścić z 5-tką i browarem?
      Po debacie byłaby chociaż jakaś zapojka.
      Młot

      Usuń
    3. Zdecydowaliśmy się na Korwina. Mentzen to też nadęty młodzieniec, nie będziemy wypychać go do przodu. Wolimy dziadersów z klasą albo bez klasy - jak tam który ma...

      Usuń
    4. Jasne.
      Ale Korwin może przyjść z książką na jego temat i będzie rozróba. Może Sośnierz junior z psem? Senior jeszcze nie interweniował u MM? Koniec z nepotyzmem, korupcją i dyktaturą ?
      Młot

      Usuń
  8. najpierw zaspałem, zobaczyłem końcówkę, ale potem była powtórka na YT i cóż zobaczyłem?... taniec wojenny na rurce wykonany przez rachuja z towarzyszeniem jakiejś smutnej piczy, to zdominowało całe widowisko, a błaźnienie się innych uczestników było jakby w tle i gdyby tak zrobić ranking, to najbardziej się zbłaźnił pinokio, a najmniej posłanka Joanka, za to merytorycznie najlepiej był przygotowany faszysta, tylko ta kartka zepsuła cały jego popis...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym jednak Puste Serce na ostatnim miejscu ustawił, a Bezpartyjnego na pierwszym...
      Te długachne pytania też mnie zirytowały.

      Usuń
    2. PKanalia, paduam od tej smutnejpiczy i tańca tańca na rurze rachuja. borę i sie dzielę obuchachacha lepiej bym tego nie opisała. szacun.

      Usuń
    3. MASZ U MNIE TYSIĄC LAJKÓW PIOTRZE ZA taniec wojenny na rurce wykonany przez rachuja z towarzyszeniem jakiejś smutnej piczy
      obuchachacha

      Usuń
    4. @PKanalia
      No nie wiem czy aż tysiąc, ale z pewnością jeden, za to taki porządny, wypasiony lajk też od siebie dokładam ... :))

      Usuń
  9. Debaty nie oglądałam, bo polityka to bagno, w którym nie chcę utonąć. Twój tekst świetny, szkoda, że niektórym komentującym nie wystarczyło poczucia humoru, by go z uśmiechem przyjąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano szkoda, Iwono...
      Dziękuję za uznanie i zdrowia życzę!

      Usuń
  10. Przyznaję bez picia, że wypiłam, więc może stąd to podwójne widzenie. Widzę tu dwie , a nawet trzy debaty:
    - 1-sza debata nad podziałem ról
    -2-ga , która się faktycznie nie odbyła
    - 3-cia - pod tekstem. Nieco okrojona przez administratora bloga.
    Nie zebym cos insynuowała, ale te ,,pozornie niezjadliwe ,, dla ludzkiego oka, wykrojone okrawki, to zwykle psiakom, kotom czy innemu ptactwu tudzież inwentarzowi kiedyś dawało się na pożarcie....
    A że czasy mamy jakie mamy, to pozostaje segregacja i utylizacja...w dostepny i zgodny z obowiązujacymi przepisami, sposób.
    Kurcze! że tez nie zdążyłam wczesniej przeczytać/ zobaczyć co tam do kosza wpadło....Chyba mam w sobie coś z babci śmietnikowej...Właśnie odkryłam w sobie tą żyłkę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Druga debata odbędzie się w piątek.
      Dużo ciekawego tam nie było, przeważnie zwykła naparzanka

      Usuń
    2. Będę czekać z niecierpliwością. Wścibstwo też mnie nie ominęło...

      Usuń
    3. Boja, jaka naparzanka????? Lovam Aisab, a Ty mi interes popsułeś:(

      Usuń
    4. Nie lamentuj, Anonimowy. Dostaniesz odszkodowanie od Rządu. Tylko złóż wniosek...

      Usuń
  11. Boja.
    Żywię cichą nadzieję, że skasowane komenty znajdą się w archiwum Bojana i zostaną utajnione w Kronice Mikołaja Miki. To świetny dowód na to, jak za przykładem politykierów, celebrytów, artystów( tzw. elit) chamstwo i nienawiść schodzi do "prostego luda"( czyt. wyborców).
    Nie tego złego, co by ...
    Ktoś Ci zazdrości, a inny "ktoś" będzie chciał przejąć wpływy w salonie.
    Nie macie na stanie bosaka, ale w razie czego zawsze do usług
    Młot
    p.s. Jestem TU z czystej li tylko i platonicznej(jak do tej pory) miłości do Genderowej. I nie opuszczę Jej, aż do bana.
    p.s. Dopiero wytrzeźwiałem, a tu taka maniana i kaszana. Klin klinem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na bosaka Młocie, a Ty trzeźwy na wyżerkę do Salonu i w butach? Na kaszane i manianę to tylko z płaskostopiem...

      Usuń
    2. Ja mam szpotawość, nawet śpię w butach.
      Młot

      Usuń
    3. A jeżeli tak, to jesteś w pełni usprawiedliwiony. Ja zawsze jestem jedną nogą w Salonie, a drugą na zewnątrz. Uchowała się jedna bez poprzecznego ...

      Usuń
    4. Stać w umiarkowanym rozkroku, to sztuka nie lada. Ja to doceniam!
      Młot

      Usuń
  12. No jak tam, są już wyniki waszej debaty, kto tam wygrał? Je..ćpisy czy pis...elce? Może egzekfo i dogryfka? Jak Bosak wypadł?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Debata będzie w piątek, a Bosak wypadł już wczoraj.

      Usuń
    2. Ale że co, Korwin wysiudał Bosaka? Przecież schowali dziada na czas kampanii, "poproszono" go, by się nie wypowiadał, nie tłittował, nie pisał. Daliście się podpuścić, będzie afera w trybie wyborczym......czy wasz komitet to przewidział?

      Usuń
    3. Korwin będzie mówił do wyłączonego mikrofonu...

      Usuń
  13. Spostrzeżenie.
    Władza w dłoniach kobiet spowoduje uaktywiszczenie naszego życia codziennego. Koniec dyktatury dziadersów obojga płci(sorki płci piękna i pozostałych 56 też). Wg obserwacji, władzę przejmą "ryczące czterdziestki"( 4 małpki), kobiety samotnie wychowujące dzieci, bądź mające na dobrostanie psiecko, bądź sierściucha(w tym zarośniętego partnera).
    W Salonie MM ma się pojawić sam Korwin(super dziaders), ale jego już dawno przesunęli "młodzi" z Konfy na boczny tor. Mentzen położył milijon na stole, niektórzy mogą mieć kaca. Czas nastawić sake...
    Młot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Celne spostrzeżenie! Dodam tylko, że postaramy się kaca przesunąć na po nowym roku.

      Usuń
  14. Słowa uznania Bojo za poczucie humoru i fantazję.

    OdpowiedzUsuń
  15. No to czkamy na drugą debatę. Fantazja i humor satyra pilnie oczekiwane. Gdy naród się śmieje, robi się niebezpiecznie...
    Młot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niebezpiecznie? Ale gdy naród płacze to też nie jest wesoło...

      Usuń

UWAGA! Skasuję każdy komentarz w którym znajdę choćby cień ataku ad personam na innych Gości tego blogu! Proszę nie odpowiadać na takie komentarze - odpowiedzi też będę kasował.